tisdag 16 december 2008

16 dec

Julen närmar sig.. en vecka kvar! Lite pyssel kvar med det känns som läget är under kontroll.. blir ett knytkalas som äger rum hemma hos oss. Även om vi köpt in en hel del så är det skönt att portionera ut lite till de andra som kommer för det blir dyrt ändå... men julen ska det inte snålas på. Det som ska göras innan veckan är slut; Skaffa julgran, pynta den å lite till i rummen. Städa. Nästa vecka skall resten inhandlas som bröd å frukt som är gott att ha så färskt som möjligt!

Idag har vi vart på öppnis.. vi kom lite sent 9.45 så Linnea med mamma var redan där... sen var det inte så mkt folk, 6 barn totalt! Märks att det är jultider... Å så fick mamma sin efterlängtade promenad idag.. vi passade på att lämna tillbaka lite böcker på bibblan å handla på City oxå. För idag ska det göras julstjärnor! Smördeg å katrinplommonpure... mums Molly får potatis för 3:e ggn å hon fortsätter att hålla mammas hand med skeden å mödosamt svälja potatisen fast att de t inte verkar vara favoriträtten... äpple är mkt godare!

1 kommentar:

  1. Så spännande med "riktig" mat :-)Ja jag har inte kommit långt på min julförberedelse lista.. men jag ska lägga på ett kol idag och imon.. *lovar* vi ska med har knytis här hemma i jull.. ska bli mysigt :-) Har du lust att skicka receptet på julstjärnorna? om jag hinner så tänkte jag med försöka på mig såna :)
    Så kul att läsa om er vardag!Och kul att du med skaffat dig bilddagboken! Ska genast dit å kolla nu! Kram

    SvaraRadera