torsdag 2 juli 2009

2 Juli

Vi fick sovmorgon idag, Molly vaknade vid sju... Andreas vaknade förvånad ovanpå täcket med kläderna på där han somnade igår när han skulle hålla mig å Molly sällskap i nattningen. Tolv timmars oavbruten sömn var nog välbehövligt för honom. Jag själv gick å lade mig tidigt oxå 21.30 rätt bra med tanke på att man brukar sitta uppe till elva-tolv... som idag:p Molly fick gröt på morgonen men suktade efter min yoghurt när jag plockade fram min frukost, hon fick lite grann då hon vägrade fortsätta äta av sin gröt. A knatade ut å började måla fönster med en gång efter frukosten... medan vi gick ut på en promenad så Molly fick sin fm vila innan Julias 1 års kalas. Carina Julias mamma hade lagt ner sin själ i Julias 1 års kalas:) Banderoller, servetter papptallrikar duk i rosa med 1års motiv. Julia var finklädd i rosa klänning och diadem. Barnen hade kryptävling med medaljer åt allihopa, badade i poolen å röjde i trädgården med bollar, gåvagn och lekte i sandlådan. Barnen fick makaroner och korv till lunch medan vi föräldrar blöds på en riktigt god pastasallad. Efter maten å liten lekpaus blev det tårta, en jättefin 1års-tårta till alla som fick äta sött och jordgubbar/grädde till resten. Framåt halv två begav vi oss hemåt då Molly var jättetrött och överstimulerad... men roligt hade hon;) Tack Carina för en fantastisk 1års.kalas, det blir tufft att matcha!! Molly sov en stund på em å fick sitta med A då jag bestämde mig för att ta en middagslur jag med... värmen tar kål på mig!!! Jag vaknade ett par timmar senare av att A å Molly bytte om till badkläder, så jag snabbade mig å följde med oxå. Vi gick ner vid fem å kom inte hem förrän halv sju.... så skönt att ligga i vattnet även om det var varmt som i en soluppvärmd pool. Linnea och hennes pappa Martin kom oxå ner till sjön efter en stund, Linnea var inte lika rädd för vattnet idag men fortfarande en aning reserverad i början... men vi får fortsätta ha vattenterapi för henne;) Väl hemma fick Molly sin gröt och somnade kort efter i bärselen när A och hon var ute å gick, de hann typ 20 meter innan hon sov.
Uppdatering
Molly har börjat klättra ur sin matstol, går inte att vända ryggen till henne ens... idag var hon halvvägs över bordet...*gah* Hon har börjat "morra" som nytt läte, låter riktigt gullig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar