lördag 4 juli 2009

4 Juli

Idag har vi ägnat oss åt att röja, möblera om och fixa å dona i trädgården:) Äntligen fick vi vår odlingslåda på plats, vi fick inhandla 6 säckar med jord att fylla den med.. Snart kan jordgubbarna få sitt nya hem. När vi var på Lövås å inhandlade en del av jorden och lite täckbark så passade vi gå runt bland blommorna också då de hade rea... det blev ett par Dahlior och lite kryddväxter. Jag packade bilen i em på väg att hämta Mirjam från mormor när Linnea med familj döck upp å ville få lite badsällskap... det kunde vi ju inte tacka nej till;) Så det blev lite plask å bad å även ett dopp på det djupa:) Molly var riktigt trött å stensomnade så fort hon kom i bilbarnstolen. Jag åkte förbi Siba och Jet innan jag hämtade Mirjam, det blev ingen fika hos mormor för Molly fortsatte sova när vi kom fram så det blev bara till att hämta henne. Vi fick med oss nygräddade bullar direkt från plåten då de hade bakat, riktigt mumsigt!! Jag passade på att ge Molly mat hemma hos Mirjam å fick smaka på bullarna som hon bakat med mormor, Molly fick oxå en bit då hon suktade längtansfullt efter min bulle å försökte ta mosters bulle hela tiden;) Hemma blev det gröt å en promenad i bärselen men hon ville inte somna så det blev till att tutta henne till sömns vilket resulterade i att jag oxå somnade:p Som vanligt!! Så nu sitter jag å bloggar mitt i natten igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar