torsdag 9 juli 2009

8-9 juli

8-9 juli Molly var vaken mellan 2-3 i natt, orolig i kroppen.. rörde/rullade sig fram å tillbaka. Sen skrek hon till när jag trodde hon hade somnat... nästan så vi tror att hon drömde mardrömmar:S Så både jag å A var trötta på morgonen... men vi var rätt så effektiva ändå. Vi hade packat Mollys väska igår å slängde ihop kläder till oss för vi skulle till Lidköping till Vidde, Ulrika och Emma. Vi kom iväg vid halv nio en halvtimma senare än planerat. Vi kom fram strax innan elva drygt en halvtimma försenade:p Ogillar att inte komma i tid men det är bara att acceptera att man har en liten tjej som behöver stanna å sträcka på benen ofta emellanåt sen var ju vi rätt sega oxå. Molly bekantade sig med de nya ansiktena å det dröjde inte så länge innan hon började känna sig trygg. Frökens glädje över att ha ett annat barn i närheten och en katt med tre ungar lyste i ögonen. Emma verkade falla för Molly oxå så de två har underhållit varandra... smidigt med lite avlastning för oss;) Vi lyckades klämma in en lunch i Spiken, besök på Läckö Slott, grilla på kvällen... bad för alla utan mig å Ulrika, avnjutning av vin/öl å småprat till klockan ett på natten;) Molly hittade Emmas dockvagn som hon sprang med fram å tillbaka...vi fick springa med då den inte var lika stabil som lära-gå-vagnen..
Jag å Molly vaknade tidigt men steg inte upp förrän strax innan 8, vi åt frukost å passade sen på att ta en promenad... vi kom tillbaka runt tio å då var A på G upp nöjd över att ha fått krypa upp i vår säng ist å "sova bort hela fm";) Resten av huset vaknade kort därefter å det blev en andra frukost för mig å Molly... med bland annat jordgubbar som vi eg. skulle haft till efterätt igår.. men mums vilken frukost det blev:) Sen besökte vi medeltidsparken med inspiration från ARN, det blev en lunch där innan vi åkte tillbaka till Vidden å co´... vi packade ihop oss å åkte vidare hem. Jag slumrade första delen av resan i baksätet medan A körde å underhöll fröken som inte kunde somna trots att hon var trött!!! Väl hemma fick hon leka av sig å somnade inte förrän halv nio. Fröken tjöt till så glad blev hon av att få se sin gåvagn;) Nu är det roligt att promenera. A passade på att montera ner vår sängram... jag har varit lite nervös över att hon ska trilla ner från sängen igen nu när hon röjer så mkt.. Imorgon tror jag att vi ska försöka flytta henne till eget rum... vi får se hur det kommer att gå.

1 kommentar:

  1. Nu har jag hittat din blogg också ;o) jättefin och det ska bli så kul att följa er här på bloggen och få se kort på söta Molly! :) Tänkte på Mollys födelsedag, vi kommer jättegärna och firar Molly någon annan helg som passar :) vi kan väl kolla på det! :)Ha det så bra så hörs vi snart!! Kram!!

    SvaraRadera