lördag 1 augusti 2009

1 aug

Vid 6-tiden tassade L och Molly upp idag och åt gröt. Efter en stund kom de tillbaka till sängen, eftersom L fortfarande var trött. Vid halv 9 tassade vi upp allihopa. Vi gick ut på en lite kortare, långsammare promenad än vanligt, eftersom L inte kände sig helt frisk. Ont i hela kroppen och "ett allmänt illabefinnande". Hon hade ingen feber i alla fall, så efter lunch så åkte hon i väg till jobbet. Jag och Molly tvättade lite och åkte senare upp till Mirjam med familj och lämnade tillbaka stolarna vi lånat till Mollys födelsedag. Molly passade på att testa potatismos för första gången, det var riktigt uppskattat. När vi åkte hem så somnade Molly i bilen och sov till 18, fick lite gröt och sedan tänkte jag natta henne igen, men det var lönlöst. Kvart över 8 stack vi ut på en runda som varade i 45 min innan Molly äntligen somnat igen. När vi var nästan hemma så började grannens JÄVLA hundar att skälla, och ni kan alla gissa vem som vaknade, och vägrade somna igen. När L kom hem fån jobbet var hon hungrig, och det var tur, då Molly var riktigt sugen på att äta precis vad mamma åt. Molly smaskade således glatt i sig smörgås med skinka och västkustsallad. Kramåt halv elva tog L med sig Molly till vår säng, och då slocknade de bägge två ganska snart. Jag lade mig inte kort därefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar