torsdag 30 december 2010

Önskar mer tid 2011 för...

1. Att utveckla min intresse för fotografering. Jag har knappt haft framme vår stora digitalkamera utan mobilen har fått agera ögonblicksräddare. Tittar på andras bilder på nätet och önskar att min egen skicklighet skulle bli så mkt bättre. Kanske krävs det en mindre kamera som får följa med på fler äventyr... det är ju inte riktigt smidigt att ta med sig en 1.1 kg+ klump trots att den tar makalöst bra bilder:/ Här bjuder jag på lite bilder jag suktar efter av Kelley Ryden



2. Träning! Få ihop ett schema med olika aktiviteter så att det faktiskt blir av! Förra och början av detta år blev det mkt Löpning iom laddningen till Göteborgsvarvet i maj. Men där efter har min träningsådra dött! DÖTT! Dagarna går och hektona på vågen tickar uppåt... ja batterierna i vågen är fortfarande slut och jag vågar inte ladda i några nya innan jag kommit igång igen. Har insett att det går inte att komma igång med löpningen i minus 15-20 grader, insikten att ett träningskort behöver inskaffas har blivit ett faktum. Funderar också på om inte simning kunde vara en variation till allt annat... Nu väntar jag på att Onyx ska svara på min intresseanmälan så jag kan få tre månader gratis iaf...
Målet är att bli lite mindre kring midjan och bygga lite lagom med muskler... så här kanske?

Hitta former där också Molly kan vara engagerad i min träning, det är viktigt att redan nu lära henne vikten av liv och rörelse(inte för att hon är en tjock slappis direkt;)) Men det är lätt i vår IT-värld att fastna framför dumburken, laptopen eller andra attiraljer...


3. MAT. Bli bättre på att äta rätt saker och inte falla för frestelser. Julen har varit jobbig och inte blev det bättre med alla chokladaskar vi har i skåpet. Vi har ändå inte köpt ngn själva och jag som varit svag har klämt i mig alldeles för mkt..


Äta mer Lax, Kyckling, Kalkon magra nyttiga saker med goda fetter och proteiner och mer Broccoli!! Bye Bye Potatis, Pasta och RIS!!


4. Måla,Rita och Skapa Mer tid framför ett vitt ark och mindre tid framför Laptopen. Hitta inspiration omkring mig och vara en inspirationskälla för Mollys skapande ådra. Det är två år sedan jag påbörjade en stor oljemålning som vi har hängande i källaren... hoppas på att 2011 ska bli året den slutför=)

1 kommentar:

  1. Låter som du har 2011 planerat väl! Hoppas både du och jag får tid till det vi önskar och vill!
    Jag vet att du är nog lika envis som jag (om man bara har bestämt sig) att fullfölja det man vill!
    Hoppas ni får en härlig nyår och hälsa din fina familj!! <3 kram

    SvaraRadera