måndag 31 december 2012

Pippi Långstrump - Pling-plong taxi till plåsterhuset och Gott slut!

Onsdags:) Hipp Hipp hurra, lillasyster fyller år! Å detta firades med buller å bong, tårta och saft. Hon verkade nöjd över t-tröjorna å parfymen:)

Torsdag/Fredag Pippi Långstrump på Lisebergsteatern med morfar och hela familjen Hanssons. Matilda var väldigt intresserad! Gammelfarmor fick ett besök på fredagen innan det begav sig hemåt.

Molly skrämde oss i lördags med att få intensivt plötslig smärta i magen 11.35. Medan vi målade Buddy bear började hon klaga över magen och jag i vanlig ordning skickade henne till toaletten för att bajsa men där bröt hon ihop och började skrika att det gjorde ont till att eskalera till att hon vrålade. Efter Alvedon, försök till med värmekudde utan bättring eller tecken till att det skulle avta utan snarare bli värre så ringde jag 1177 efter 20 minuter. 38 minuters väntetid!! Say WHAT?! Velade ytterligare nga minuter men ringde till slut 112(fast det tog emot:/ jädra sjukvårdspersonal till att va föräldrar) och det skickade en Ambulans med blåljus, hjärtsnörp! Dock släppte större delen av smärta för Molly på Hybergs-rakan till att försvinna helt på sjukhuset efter att hon kräktes en timma efter smärtdebuten. Andreas fick följa med i Ambulansen medan jag tog med mig Matilda till mormor för att vara i närheten vb. Vill ju inte till sjukhuset då vi vet att det är många fall av RS virus just nu. Mekaniskt hinder var vad läkaren kunde gissa på och det får vi tro på då det har varit bra sedan dess. Molly bearbetade händelsen med att dagen efter rita en ambulans där hon åker med och utse Lejonet till sin nya favoritgosedjur. Inte bara ont blod med sjukhus, Molly fick smaka på sin allra första godisklubba som hon fick av doktorn.

Söndagen målade Molly och jag på Buddy bear utan magont, sen stack jag och tränade medan gubben å tjejerna åkte och handlade.

Nyårsafton har jag och tjejerna tillbringat hos mormor som även fick besök av syrran med familj som dock åkte hem under em. Till mat blev det Slät potatis/morotsoppa för Mollys skull och sedan räksmörgåsar. Mormor följde med och tittade på det miljövänliga och djurvänliga nyårs"raketerna" på ackumulatortanken som arrangerades staden. Har i min ensamhet innan gubben kom hem snubblat in på en blogg som jag fällt en och annan tår över ikväll och som fått mig att känna med/för lilla Tilda

Och samtidigt fått mig att känna att jag är Så förbaskat lyckligt lottad!

Det må va så att jag inte har allt för många nära vänner som känner mig innan och utan men vad gör det när jag har en så Underbar familj! Som skänker mig glädje, skratt, sorg och oro på en och samma gång och som läser mig som en öppen bok.

Jag är tacksam att vi under 2012; har fått vara friska, kunna slutgöra projekt som vi startat och fått ett underbart tillskott till familjen.

Under 2013 hoppas jag fortsätta min träning med minst 4 ggr/vecka som det är nu gärna mer, ägna massor utav tid till familjen och kanske slappa mer i sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar