lördag 20 december 2008

20 dec

Läste detta i morse på babycenter.se å kände mig träffad;
En kvinna som i sitt yrkesliv strukturerat om multinationella företag innan lunch utan att blinka, kan förvandlas till ett utmattat nervvrak som inte lyckats klä på sig fast klockan slagit tolv och inte kan ta sig till affären för att köpa en liter mjölk. Det kan kännas som om man är den enda som upplever föräldraskapet så, men så är det ju inte.

Men jäklar vad effektiv man kan vara vissa dagar, idag är en sån dag. Kanske berodde det på att jag vaknade 9.30 med en jollrande bebis jämte mig, dessa dagar älskar jag verkligen att vara mamma! Vet inte hur länge fröken hade varit vaken, men nöjd var hon. Idag fick vi besök av Ida som kom strax innan tolv, punktligt som avtalat ;-) Men innan dess hade jag hunnit slänga ihop min potatis/köttfärsgratäng, plocka i å ur diskmaskinen, klätt både mig å Molly, lekt å ammat innan Ida var här.
Molly var en snäll tjej å verkade som vanligt trivas i Idas famn där hon befanns sig mesta av tiden. Mamma passade på att dra igång en maskin tvätt nu när hon hade barnvakt å kunde vara borta nga minuter:-)Molly var lite gnällig efter en stund men det var trötthet å det löste hon smidigt genom att däcka efter att fått smakportion med potatis(som hon inte var så glad i idag) å dricka en slurk mjölk från mamma. Lämpligt för då kunde ju jag å Ida äta vår lunch! Molly vaknade efter cirka en timma å då passade mamma på att visa Ida hur mkt Molly gillar röda äpplen! Vipassade även på att gå en promenad runt kyrkan alla tre, fast mamma å Ida fick ta de flesta stegen medan Molly låg nöjd i vagnen, sov även en lite stund. Ida fick knuffa barnvagnen å har härmed klarat uppkörningen;-) efter promenaden suktade Molly efter Idas vatten så hon fick smaka lite med nappflaska, å hon var inte alls främmande för att dia lite med drack dock inte så mkt. Ida å Molly bytte julklappar som får öppnas på julafton!!
Strax innan Ida skulle åka ringde Linnea, Mollys "låtsas"-kusin å frågade om Molly ville komma upp å leka :-) Det var så länge sen hon hade träffat Molly, hur gulligt är inte det. Så det blev en sväng upp till Moster för att "leka" med kusinerna. De räckte tålmodigt bitringen till Molly som hon slängde ifrån sig hela tiden, klappade å snutta på henne som oxå ett måste... Under tiden medan vi var hos dem hade de 3 strömavbrott!! Det blev behagligt tyst å kolsvart må jag säga!
Väl hemma så blev det till att äta lite kvällsfika åt mamma å mata Molly. Hon somnade å kom i säng redan vid åtta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar