söndag 18 januari 2009

18 jan

Idag har verkligen varit en söndag! Vilodag, inte fått ngt vettigt gjort, förutom krattat pellets och tvättat en maskin med tvätt... känns som de två senaste dagarna sugit musten ur mig! Pelletsen är på väg att ta slut men det är meningen, vi ska dammsuga ur skruven och förrådet. Senaste leveransen med pellets var urdålig.. mer damm än pellets. Vi ska beställa norsk pellets ist denna omgång, lite dyrare men den faller inte sönder på samma sätt.
Andreas hade köpt lite broccoli till Molly som hon fick till lunch, det mesta gick ner. Skönt att hon åt så bra för efter att vi introducerat potatis/blomkål samt gröt har hon blivit lite restriktiv.
Andreas började jobba vid 13 idag, strax efter att han åkt la jag mig för att amma Molly och vi somnade båda två och sov 3 timmar!! Hela em kändes som bortblåst, men antagligen behövdes det fast jag inte kände mig trött. Lite lek (läs träning) för Mollys del, öva på vändningar, sittande å greppa saker. Hon kan bli så frustrerad när hon inte får till det hon vill, likt mamma;-) Ikväll hade jag bestämt mig för att börja prova natta Molly i spjälsängen innan hon somnat men var trött. Vi höll på i 2 timmar innan jag tröttnade å la henne i vår säng å ammade.. då somnade hon efter 10 minuter!!! *Suck* Övar Molly att ta nappen också, det går bra och dåligt men hon kväljer sig inte iaf. Jag har smått börjat oroa mig för kontroll röntgen som Molly ska på i slutet av månaden, inte det att den inte är bra men hur det ska gå att genomföra den. Först skall hon fasta 4 timmar innan å iom att undersökningen kan ta 2-6 timmar beroende på hur snabbt kontrasten passerar å under den tiden får hon inte heller äta... minst 6 timmars fasta... Sen insåg vi att hon troligen kommer att få dricka kontrasten... hur ska det gå när hon knappt dricker vatten ur nappflaska? Jaja det löser väl sig så när vi kommer till öppenvårdsavdelningen som vi ska till innan, rtg måste ju göras på hennes villkor ändå så det blir nog bra till slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar