tisdag 20 januari 2009

20 jan

Vaknar av att Molly tröttnat på att ligga vaken jämte mig, klockan 8.30. Rutiner börjar faktiskt formas kring vårt liv, tro det eller ej. Molly brukar bli trött runt 10 samt 16, har vi haft mkt runt omkring oss så brukar hon vilja ta en powernap runt 13 på cirka 15-30 min. Under förmiddagen samt eftermiddagen sover hon 1,5 timma, brukar försöka förlägga promenaden ngn av sovperioderna så kan hon sova i vagnen ute i friska luften... går jag ngn annan tid så kan hon somna oxå men risken är stor att hon vill upp ur vagnen å är sur å kinkig halva promenaden innan hon däckar då hon blivit trött av alla protester;-) Mellan 18-20 så är det nattas hon ofta med en lite saga å mat. Sen sover hon med nga uppehåll för mat till 8 på morgonen.
Dagen börjar med ett blöjbyte, idag kunde man läsa om ICA:s nyheter i Mollys blöja... hmmm ätit en del av reklambladet som hon fick leka med för typ 2-3 dgr sen. Sen är det påklädning av oss båda, ev dusch för mamma å frukost.. sen är det dags för ev promenaden och lek/sång. Sen är det dags för lunch för både mamma å Molly mer lek å sång, ev promenad sen är dagen nästan slut å det är dags för Molly att gå och lägga sig. Det kläms in en och annan amning emellanåt oxå så klart. När Molly somnat får mamma lite egen tid framför Tv, en bok eller datorn...
Tisdag å fredag är dagar vi brukar gå på öppnis å träffa de andra i föräldragruppen, numera har vi även babysim på fredagar. Andreas följer med ibland oxå.

Idag var det promenad på fm och öppnisbesök på em, träffade Linnea å Filip idag, sen var det massa andra småbebisar där oxå... har de vart så små?! Ikväll kom farmor å farfar på besök för att fira halvårsdagen, Molly fick en skallra å 5 tior att mata hunden med;-) Sparbössan alltså. Idag läser vi sagan om den fula ankungen innan nattningen...Jag fortsätter med mina försök till att natta Molly i sin egen säng men hon har svårt att somna idag höll vi på 1,5 timma, jag sjöng å Molly skrek till å från. Jag kapitulerade... hon var uppe en stund, somnade vid tutten fast jag försökte hålla henne vaken men vaknade så fort hon hamnade i sin säng:-( Det blev amning till sömns i vår säng där hon nu ligger å sover... Får se när hon vaknar imorgon för hon hamnade i säng först 22.30...
Kom på ytterligare en egenhet för Molly, hennes pruttar!!! De lät så högt att man kunde höra dem på andra sidan huset... hihi.. numera är de inte riktigt såå ljudliga även ifall hon slår alla andra pruttar när det gäller ljudnivå.
Andreas gjorde en korkad grej idag, körde över sin väska med bilen!!! I väskan hade han nya hörlurar bara nga dagar gamla, matlåda såsburk å ett äpple... gissa om han inte svettades!! Men allt utom äpplet var helt!! Vilken tur för nga nya hörlurar hade han inte fått köpa de var dyyyra (500kr!!!) men de var köpta med julklappspengar så jag hade inget att säga till om...
Apropå pengar lade jag in två beställningar på kläder igår nu när allt reas ut... så nu väntar jag förväntansfullt på paket med kläder till mig å Molly.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar