onsdag 21 januari 2009

21 jan

Molly vaknade ordinarie tid trots rubbning i rutinerna igår:-) Frukost, promenad med pappa i hasorna å snabb lunch så var det dags för pappa att åka till jobbet. Molly å jag passade på att åka till stan för att kolla in den sista rean samt fika med Mollys beskyddare Ida. Tant Grön i Borås måste få mkt beröm för deras barnvänlighet!!! Bra utrymme för vagn, skötbord!! samt god service från personalen att värma vatten mm till välling å dyl... Ida tog en paj som simmade i vaniljsås... Molly fick nöja sig med att slicka på en innehållslös sked;-)
Dit går vi fler gånger å fikar garanterat!! Molly tröttnade dock på vårt fikande efter en stund å vi fortsatte ytterligare en sväng på stan. Jag rubbade Mollys rutiner idag oxå, dock tog hon en powernap i bilen in till stan samt till mormor när vi lämnat Ida.. så hon var trött...men när vi åkte hem räckte det med att vi kom utanför mormors dörrar så sov Molly. Under vårt besök hos mormor så gav Morbror Esa Molly riktigt mkt uppmärksamhet å Molly sken som en sol å tjötade på... han hade rakat bort sitt skägg kanske var det som gjorde susen;-) När vi kom hem så hittade jag ett paketavi liggande i brevlådan!!!! Våra kläder har kommit!!
Kolla in Mollys andra beskyddare Carins team i konståkning, de blev tvåa i en tävling i jkpg under helgen.

Kom på en sak som jag glömde skriva igår... tömde frysen på gammal utpumpad fryst bröstmjölk. En hel papperspåse från Ica fyllde jag med förpackningar... mätte upp för av nyfikenhet hur mkt det var... 8 liter som jag pumpat ut mellan 25/7 - 3/9 utöver det Molly ammat!! Tänk om man visste att man inte skulle ha användning för det då hade jag skänkt det till Neo men nu åkte det ner i vasken ist:-(

Ryggen gav sig till känna lite grann idag, fick då en återblick till BB tiden då jag låg å sov med Molly i min säng sittande för att hon inte skulle kräkas/jag skulle upptäcka att hon kräktes... å den dåliga sängen var för jä-lig!! Hade såå ont i ryggen. Det var rent av skönt att få gå upp på natten å vagga Molly i famnen för att få sträcka på sig. Tänk vad jag sjöng med massa egen komponerade sånger...

1 kommentar:

  1. Vet ni hur söt hon e?!?!? Ser svårflörtad ut ;.)) Kram på er

    SvaraRadera