torsdag 22 januari 2009

22 jan

Upp med väckarklocka idag var det tänkt.. vaknade ändå en kvart innan. Passade på att duscha å klä mig innan jag hämtade Molly ur sängen. Andreas låg å drog sig ytterligare en stund medan jag gjorde Molly i ordning för dagen. På agendan stod ett besök till Brämhult kyrkas öppna förskola, en liten å gemytlig grupp men lokalen var mer anpassad till stora barn med sitt kakelgolv å plastmattor. Vi hittade en matta å lådor med leksaker, Molly fastnade för Brios Myra med ägg som jag drog framför henne. Myran drog även Ebbas å Adams intresse som gärna var med å lekte;-) Vi lekte med bollar och åkte polisbil efter sångstunden. Vi stannade inte hela tiden då vi hade andra ärenden på stan oxå. Först en sväng till Dalsjöfors butiker innan vi åkte till stan. Andreas pappa fyller 60 år i slutet av månaden så present inhandlades, sen var det Rea på Mido´s men där hittade vi inget. När vi kom tillbaka till Fristad hämtade vi mina paket... å så fina kläder jag köpt:-D Men nu får det vara bra för denna månaden, Andreas känner sig pank;-)
Jag upptäckte att det var en spricka i skinnet på mina stövlar jag köpte på Choice så dem var jag å bytte mot ett annat par då de hade inga andra strl i den modellen, det blev gråaktiga lite högre stövlar ist. Se bild :-)Efter besöket på Choice åkte vi till Moster å kusin som så gärna ville träffa Molly. Vi åkte till City å handlade efteråt, märks att man köper mer varor än tidigare.. barnmat, blöjor, tvättlappar med mera för dyrare blir det. Tur att vi har tygisarna som besparar oss en del.
Stackars lilla Molly som får sina nyupptäckta rutiner störda gång på gång... inte konstigt hon är trött å kinkig samt har svårt att komma till ro när man inte får sova så mkt man behöver...
Vi får ta igen det i helgen ist. Idag blev det ingen promenad p g a allt rännade i stan..:-( Så jag får oxå ta igen lite rutiner i helgen

PS bilddagboken är uppdaterat:-)DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar