lördag 31 januari 2009

31 jan

Dagen började med en snabb sväng till stan på fm för att inhandla en "potta", hoppgunga å pipmugg som inte läcker... det blev en sväng förbi Borås Second hand å Skattkammaren bara för att vi var i närheten. Sa till pappa att framöver kommer han nog hitta mig på det sist nämnda då de hade såååå fina Molokläder... å mer var påväg!! Skrev upp mig på deras nyhetsbrevslista så man vet vad som händer!! Jag kommer vara sååå fattig.
Sen var det dags för kalas, Andreas pappa fyller 60 år idag.. men han har undanbett sig. Lite blommor å en fika blev det iaf.. hihi fast det kommer mera i morgon, stackaren tror att han blev utan present;-) men vi har lite bus på gång! A:s mamma hade köpt en resväska samt lagt i lite resekataloger i den... farfar blir bjuden på en resa å han får bjuda med oss oxå om han vill:-) Så troligen tidigt i höst kommer vi få åka utomlands med farmor å farfar!! Sol å värme, verkligen ngt att se fram emot.. bäst att vara snäll framöver;-) Farfar å farmor gick även på teater som han heller inte visste om, kul med lite överraskningar!! Molly somnade under vårt besök hos dem så vi blev bjudna på lunch oxå.
Efter maten fortsatte vi till Mirjam som hade sitt kalas idag, många var där för att gratta henne. Hon å Linnea slet upp paketen med raketfart... nöjd verkade hon iaf vara över snobben väska å plånbok samt den svarta kjol å rosa/svarta tröjan från pepe jeans som hon fick av oss... lite stort var det denna gången ist...kjolen hon fick i julas var för liten trots rätt strl:-(
Molly fick hallon/päron puré som Mirjam köpt speciellt för henne;-) så söt hon e! Katarina Mirjams farmor matade Molly med detta å det var inga problem.. såg faktiskt inte av Molly så mkt under kvällen med hon bytte famn rätt ofta, hade en liten amningspaus hos mig innan rundvandringen fortsatte.. men hon gillar att vara i centrum.
Jag själv passade på att hjälpa syrran med disken när folk började dra sig hemmåt så fick hon umgås mer med Molly. Väl hemma så nattade jag Molly medan A bakade tårtan till sin pappa. Molly fortsätter att vakna varje kvart/halvtimma första timmarna när hon somnat..undrar varför. Nu har vi iaf fått ny leverans av pellets så jag kan dra upp värmen med gott samvete och utan att bli ruinerade av elkostnaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar