tisdag 10 februari 2009

10 feb

Vaknade av en stönande Molly i morse igen, fick brått till toaletten med henne. Hann inte riktigt en 1/3 hamnade i blöjan å resten i toaletten, men vilket gigantiskt lass från denna lilla människa!! Inte konstigt hon var grinig igår om hon jobbat detta igenom tarmen.. hihi. Vi fortsätter med vår potträning å det fungerar bra, det är bara på morgonen som jag oftast inte vaknat riktigt innan det är dags... trötts att hon puffar å stönar påmig... jag e lite seg. Vi har oftast 5 toalettbesök per dag å får resultat vid 3-4 av dem, å det är inte fy skam. Molly fattar numera direkt vad som väntas av henne å börjar krysta, fast jag hjälper till jag oxå... med lite ljudeffekter;-) Maten har funkat bra idag, fröken fick prova paradisdessert för första gången idag å det slukade hon... men det gör hon ju med alla frukter å bär. När A hade vaknat, duschat å ätit frukost så kom vi iväg på vår promenad, skönt att komma ut efter promenadtorka i ett par dagar... På em var det dags för öppnis å det var Molly å Linnea från F-grp:en.. men sen var lilla Alice där oxå roligt att se henne det var länge sen!! Molly hade vuxit ikapp t o m henne oxå... det känns betryggande för mig!! Men sen klättrar hon på viktkurvan lite grann varje gång så inget annat var ju att vänta... Idag är fröken verkligen trött, hon somnade runt 16.30 å har sovit sen dess med undantag för ngt enstaka amning.. klockan är redan 23.30... för en halvtimma sen vaknade hon till å grymtade lite. Jag ställde mig vid dörren å kikade lite... å hon somnade om för egen maskin!!! Hmm undrar om alla vaknanden varje halvtimma har att göra med att hon varit kall, hon ligger nämligen i strumpbyxor, tröja å pippitröja å täcket över bena. Kanske får prova att bylsa på henne mer igen, iaf inför natten. God natt på er nu är det dags att lägga sig..
Ps kolla tävlingsbloggen som jag har uppdaterat.. är nog lite "spelberoende" så många bloggar som man tävlar hos... tur att det inte ligger pengar som insats!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar