torsdag 12 februari 2009

11 feb

Trött!! Men får skylla mig själv som inte lägger mig i tid!! Va i säng runt 1 å passade då på att byta på Molly samt sätta på henne nattlinne... lyckades nästan att göra detta med henne sovandes. Fröken vaknade precis efter att sista tröjan åkte av. Molly passade på att börja stöna så det blev en sväng till toan mitt i natten! Å det blev resultat.. A passade på att komma hem efter jobbet när fröken satt på toa.. hihi måste tycka att mamma e helt tokig som toa:r tösen i nattens mörker

Molly e förkyld!! Näsan rinner som om det vore två kranar som stod öppna, när hon nyser så får jag nästan byta tröja så blöta är nysningarna... lite hosta har hon oxå. Idag är det dags att klippa naglarna, detta omöjliga uppdrag!! Fingrarnas naglar går väl an någorlunda, men tå naglarna!! benet sparkar, foten vickar å tårna spretar.. å då ska mamma försöka träffa nagel som knappt syns å sen klippa!! Samtidigt är Molly inte nöjd utan blir förbannad i intervaller... puh* det blev bara 8 av tio tår som kunde klippas idag utöver fingrarnas... en bra klippning!!
En promenad idag, skönt!! Vikten har sakta börjat röra sig neråt igen, efter att länge legat still!
Vi stannade till hos moster å kusin å drack lite the/kaffe å Molly fick leka av sg med Mirjam... fröken slocknade i vagnen så fort vi kom ut igen! Mirjam skänkte lite av sina urvuxna kläder till Molly, tack kusinen!!Jag fick ett armband som hon hade pärlat:-). Väl hemma blev det till att laga mat, jag passade även på att göra grönsakspureér till fröken. Morötter, blomkål och broccoli, det blev riktigt bra med vår krups mixer, resten av em slöade vi innan det var dags för A att åka till jobbet. Jag gick å nattade Molly... å somnade själv!! Har sen inte vaknat ordentligt ngn gång under natten mer än langat fram tutten.. så det har varit tänt å TV har stått på hela natten! Kroppen tar ut vad den behöver;-) Därför blir dagens *läs gårdagens* inlägg skrivet idag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar