tisdag 17 februari 2009

17 feb

Vaknar vanlig tid, runt 7 av Molly, Hon vill å det av förklarliga skäl.. en vag doft av ngt sötaktigt avslöjar att det är dags att byta blöja. Skönt faktiskt, då är vi åter på gamla vanor:-) Molly är piggare med fortfarande lite snorig... känns ändå som vi snart är bra. I natt lät hon inte som en snarkande karl iaf...*fniss* A var uppe en sväng på morgonen men vi skickade tillbaka honom i säng då han ska göra en "halvnatt" kan man väl kalla det... börjar vi 17 ikväll. Runt nio var det dock dags att röra på sig om det skulle hinnas med en promenad innan mina bravader senare under dagen.. Promenaden var kall, termometern visade -10 grader när vi gick ut..*brrr* så det blev tre lager med kläder upp till på Molly, byxor och strumpbyxor å sen stickade sockar å två par med vantar, overall å en tjock mössa innan hon packades mer i åkpåsen! Sen blev det till att åka i vagnen å titta på mamma å pappa så hon skyddades från blåsten...lite grinig i början troligt vis av värmeslag men det lade sig efter en stund å då passade hon på att somna ist!! Sov halva promenaden, skönt för då var hon utvilad inför att vara ensam med pappa.
Vid lunchtid idag åkte jag och svärmor till Ciluette först en lunch på Bara å sen Dagspa med en nack/ryggbehandling samt plockning av ögonbrynen.. jag passade på att färga dem oxå. Innan behandlingen satt vi först i ångbastun, sen i torrbastun.. sen satte vi oss och åt frukt och drack vatten i väntan på vår behandling. Förväntansfulla då de andra som kom ut var vimmelkantiga av just massagen. Sååååååå skönt för er alla som undrar, jag förstår inte varför man inte unnar sig detta oftare... Ja tack A gärna en liknande morsdagpresent i år igen;-) Fick kommentaren av massören att jag var lite stel över axlarna.. inte konstigt då jag går å bär på fröken jämt. Kan dock inte skylla allt på henne, en del kommer nog av att jag sitter framför laptopen å surfar å bloggar...tänker ju inte direkt på hållningen alla gånger måste jag erkänna..
På Bara åt vi Lax, Ris å en underbar sås =Mumsfilibaba Ska jag framföra ngn kritik så är det väl att omhändertagandet när man kom och lämnade Ciluette inte var så bra vi lämnades lite vind för våg att klara oss själva, men vi är ju i Borås å vi är väl lite dryga allihopa;-)
Nu ser jag fram emot mina två ansiktsbehandlingar på Len Hud som jag har presentkort för... tänka sig vad redig Molly är som skaffade mamma så fina julklappar;-)
Molly hade varit snäll å glad medan jag var iväg å pappa var på öppnis med henne, han fick lite stöttning att klara sin första(eg andra) gång att vara ensam med Molly.. hon hade tom sovit lite! hihi.. måste ju få rapport på vad som varit medan jag varit borta;-) Molly har även bajat två gånger idag utan att "säga" till att det kommit i blöjan. Första gången för A på öppnis å andra gången ikväll... inte roligt för rumpan är alldeles röd av det:-(

Jag har en sak att konstatera efter dagen; JAG VILL HA EN TORRBASTU!!!! Å 4 ggr om året ska jag försöka unna mig olika behandlingar för det är jag värd!!!

Har fått hem mina vinster, ska ta lite bilder å tanka in dem på bilddagboken så håll utkik.-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar