lördag 7 februari 2009

7 feb

Puh* Fröken vaknade vid 04.30 å började pladdra på en del, men när hon inte fick gehör ökade hon sin ljudvolym lite... det fick mamma å lyfta på täcket. Ja det vet ni ju numera vad det föranleder... hon hade bajat å ville få en torr blöja! A hade oxå vaknat å erbjöd sig att ta jobbet, skööönt å få lägga sig igen..trodde jag! Tror ni inte jag fick magknip... hmm så blir det när man inte ätit onyttigt på ett tag men vad gott det var PIZZA! Det var bara för mig att följa efter å lufta så gott det gick så att jag kunde sova vidare... Vi vaknade andra gången strax innan klockan 8 som väckarklockan var satt till. Idag har Molly för första gången varit utan mamma sen vi kom hem från lasarettet... Moster med familj erbjöd sig att vara barnvakt:-) Vi tyckte att en sväng till city å handla var en bra start, kanske ett besök eller två till Loppisarna som hade öppet om det gick bra... Molly lämnades vid 9 och medan vi var ute ringde Syrran å frågade en del som vad hon dricka äta osv// läs *gav rapport* medan vi var borta. Det hade gått hur bra som helst!! Molly hade blivit lite arg strax efter 11 men hade däckat så fort hon kom ut i sin vagn:-) Så syrran var inte förskräckt å kunde tänka sig att passa henne fler gånger!! Jag tror att jag saknade henne mer än vad hon saknade mig... Molly sov fortfarande när vi kom å hämtade henne och fortsatte sova hela vägen till gbg. Såg lite förvånad ut när hon såg mig å farfar när hon vaknade. Vårt besök på Ikea gick bra, hittade en massa smått som man alltid gör när man följer med på shopping... På vägen hem gjorde fröken nr 2 i blöjan... å vi kunde ju inte stanna å byta med en gång vilket föranledde till en riktigt förbannad dotter!! Hon lugnade sig ngt men det fanns protest hängade i luften resten av resan... Väl hemma fick hon rätt mkt mat som hon slukade samt efterätt som slank ner näst intill alltihopa. Sen ville hon amma utöver det!!! Mammas lilla matvrak:-D Molly fortsätter att baja på toaletten när vi är hemma, sååå duktig!! Nu är hela familjen är trötta, A sover i stolen ikväll igen å Molly i sängen medan jag bloggar i hopp om att hålla mig vaken till Melodifestivalens start...
Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar