söndag 8 februari 2009

8 feb

Vaknade av att Molly låg å stönade jämte mig... då fick jag bråttom!! Upp med henne till toaletten, hann nästan... hälften i blöjan å resten i toaletten. Vilka mängder det kommer ur en så liten människa, känns som om blöjan inte hade klarat allt! Nästan svart var det oxå... fröken fick ju blåbär till efterrätt igår kväll vid 18.. passage på 13 timmar! Så skadad man är av sitt yrke, ska observera å konstatera det mesta.. eller det kanske kommer med mamma-rollen oxå?! Efter toalettbesöket var Molly pigg å ville inte gå å lägga sig ie så det var bara att gå upp! Idag har det inte blivit så mkt gjort, jag å Molly lekte under fm fram till 10.20 då A vaknade å steg upp. Vi gick då ut i hopp om att kunna göra en snögubbe, det hade ju snöat dryga decimetern i natt. Blötsnö var det på sina ställen men det var svårt att få det fästa,så moroten vi hade tagit med oss ut fick hamna herrelös i kylskåpet igen... Jag passade på att skyffla undan snön på garageuppfaretn samt våra gångvägar... när jag ändå var i farten så plogade jag även undan snön på Farbror Torstens garageuppfart(vår gamla granne). A kom ut när han hade ätit sin frukost så vi kunde bege oss ut på en promenad i detta soliga fina väder. Blötsnö och vår vagn klarar dock inte av att dansa Tango... får med mig all snö vi går på i bakhjulen. Promenaden blev kort, vägen till FF/FR för att börja planera utlandssemestern vi blir bjudna på i höst... det ska bestämmas vart, när å hur länge vi ska vara borta så att jag kan prata med chefen om det på torsdag. Vi blev bjudna på lunch för att detta med att bestämma sig för ett land, ort, hotell var svårare än vi trodde... mkt att tänka på nu när Molly oxå ska med å farmor som har en dålig höft å inte kan gå så långa sträckor... Fem timmar senare hade vi fortfarande inte blivit ngt klokare så vi bestämde oss för att gå hem... Molly somnade i vagnen halvvägs hem, å fortsatte sova en stund så att vi kunde fortsätta efterforskningarna hemma. Fröken vaknade dock efter en kort stund å krävde sällskap så jag ammade henne till sömns å somnade själv i 1,5 timma.. På kvällen kom FF/FR förbi för att se vad vi hittat på internet men det gjorde nog inte oss ngt klokare heller så FR ska till Resia å se vad de kan rekommendera/erbjuda för resor. Nu ska jag fortsätta å titta på KIT i Nightrider på 6:an..
Väl mött!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar