tisdag 17 mars 2009

17 mars

Vi har en sjuklig hemma... A frossade igår å hade feber. Å idag är det synd om honom, ont i hela kroppen å subfebril. Hoppas bara att han håller det för sig själv. Idag vaknade fröken 8.30, hela min dag har blivit förskjuten, ja det känns som jag försovit mig å ligger efter lite hela tiden. Jättegott med extra sömn men lite ovant alltså. Vi kom iväg på promenad runt 11 i detta härliga fina väder.... säger det igen nu måste ju våren verkligen vara här! Idag gick jag stundvis utan mössa vantar å halsduk för att det blev varmt!! A mötte oss på City med bil för vi behövde inhandla en del så han såg lite av solen idag han oxå. A fortsatte hem medan jag å Molly fortsatte vår promenad. När vi kom hem blev det snabb lunch å färd till öppnis med Malin och Linnea. Många var det på öppnis men vi var de enda från vår föräldragrp... Vid 15.30 bagav vi oss av från öppnis å satte kurs på en promenad mot sparsör med Linnea å Malin. Riktigt skönt!! Vi var ute en timma senare svettiga, trötta men framför allt hungriga. A hade börjat med maten, min lilla älskling*puss* trots sin onda kropp. A satte sig för att mata Molly men vi fick bytas av för hon bara skulle kolla in vad jag gjorde, å när vi ätit en stund kände jag en suspekt illaluktande os runt fröken... Hon hade bajat i blöjan, troligen under promenaden. Inte konstigt att man har lite svårt att koncentrera sig på maten(hon vart ju hungrig oxå). Men usch å fyyyyy det var nog den värsta bajsblöjan jag tagit hittils med hela ärtor å allt....Bläää. Tur att hon gör det mesta i toaletten, å att det är i undantagsfall jag behöver ta hand om en bajsblöja. Molly fick leka lite, äta lite kvällsgröt å amma. Har inte ammat på hela 9 timmar under dagen då fröken har nöjt sig med mat och vatten å inte "bett" om bröstet... Nu sover sötnosen medan mamma knattrar på tangentbordet. Måste säga att det känns som vi redan gjort framgång i sömnen även om vi har en del kvar... blir flyttad till sin säng sömnig å hon börjar inte gallskrika å så sover hon 2-3 timmars pass under kvällen iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar