måndag 16 mars 2009

16 mars

Molly väckte mig nypandes å gnydde, stönade å stånkade; "mamma vakna jag behöver baja"!! Ja det är bara att leva med det, en nästan bajstorr bebis vill inte bajsa i blöjan å då får man gå upp på toan även om man hade velat sova lite till... Å när man väl är upp så är man pigg å det är inte lönt att gå å lägga sig igen... Frukost, dusch å klippa tånaglarna på Molly var vad vi hann med innan vi behövde bege oss till biblioteket, deras sångstund började vid 10. Molly somnade på vägen upp med vaknade när jag väl stannat vagnen, som tur va på gott humör oxå trots den avbrytna sömnen. Efter en mysig halvtimma på bibblan fortsatte vi vår promenad, Molly ville dock inte sova å blev grinig efter en kort stund. Så vi stannade på en bänk utmed vägen å Molly fick lite Mellis, hon åt upp en halv burk med fruktpure å lite majskrokar... liiiite hungrig kanske? Jag hoppades att hon skulle nöja sig å förhoppningsvis somna.. men icke!! Hon var nöjd en stund å sen blev hon grinig igen å denna gången ville hon inte lugna sig, inte ens i babybjörnen. Så det blev ett blöjbyte vid vägkanten ute i det fria, efter det gick det an att bli buren i bärselen men vagnen var inte att tänka på. Väl hemma så blev det nattning, jag passade på att ta en tupplur oxå eftersom jag kände mig lite rösen efter promenaden. Två timmar senare var det dags för lunch å Molly åt med god aptit. Det är skönt att Molly numera kan sitta å sysselsätta sig på golvet när jag lagar mat till mig själv, mammas lilla stora tös numera;-) På kvällen gick vi till Moster å Kusin som hade köpt en hund som fått namnet Ossy, liten söt rackare:-) Molly sov i vagnen till att börja med men vaknade till efter en stund till Mirjams stora förtjusning.. ja Mosters oxå för den delen. Molly stackaren har fått sina rutiner rubbade för tredje kvällen i rad, men det blir nog inte bättre i veckan heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar