torsdag 19 mars 2009

18 mars

Idag har vi ytterligare en strålande dag, med sol å vår i luften. A är bättre idag, ingen feber men fortfarande trött, så han stannar hemma idag oxå men ska till jobbet imorgon. Jag väntar in och tvingar honom med på promenaden, ingen blir frisk inomhus!! På em åker jag och Molly in till stan för att leta redan på ramar till alla fina bilder, å hittar iaf tre st på Åhlens i rätt strl. Går förbi Duka som rear ut allt för 50-70% rabatt så jag måste ju bara in, tyvärr väldigt utplockat men jag hittar lite grann. Jag svänger även förbi KappAhl då jag fick se ett set Fossing hade köpt till sitt lilla kommande skrutt, som jag var tvungen att köpa till Molly å det hängde med ett set till å haklappar i bara farten:-) Vi fikade med Mia efter våra erövringar. Vi satte oss på Tant Grön som känns mest barnvänlig i stan. Jag köpte blåbärspaj med vaniljsås, en lite belöning för veckans dubbla promenader:-) Molly fick Mango/Banan å en å annan majskrok. Mia hade gått å skaffat sig en kille som jag ser fram emot att träffa!! Vi pratade ikapp oss, det var 5 månader sen vi sågs sist, hmm vad tiden går fort å man har mkt att göra som småbarnsförälder... Molly gjorde sig hört på Cafét, hon har börjat ropa högt å ljudligt. Men när hon äter majskrok är hon tyst;-) Hoppas bara hon inte blir förstoppad....
Molly somnade i bilen hem, men vaknade när vi klev innanför dörren. Så det blev lite kvällsgröt å bums in i sängen. Idag började vi läsa om Kejsarens nya kläder i boken Molly fick av Mia i dop-present!! Å snart har vi plöjt igenom alla sagorna å det är dags att börja om igen.
När Molly somnat så röjde jag undan alla hennes leksaker, hon plockar ut allt ur sin korg å slänger dem lite här å var runt omkring. Så det ser ut som ett bombnedslag där hon suttit:-) Hon sitter numera riktigt stadigt å trillar nästan inte alls. Å så vill hon helst av allt bara stå, stå å stå!!

2 kommentarer:

  1. Åhh vad kul det ska bli att träffa er på lördag. Låter som Molly utvecklats en hel del under tiden jag varit borta.
    tack för grattishälsningen på facebbok.
    Ses på lördag då. kramar

    SvaraRadera
  2. Var gärna med och tävla i min nya tävling: http://edvinsmamma.blogg.se/2009/march/tavla-om-ett-presentkort-fran-kiddoz.html :)

    SvaraRadera