söndag 1 mars 2009

27 feb

Fredag igen:-) Som vanligt blir det ett besök på öppnis idag, fast idag var det bara vi från F-grp fram till efter sångstunden då Linus dök upp. Idag hade Brita bakat å det blev semlor till fika, riktigt mumsigt! Provade att ge Molly lite lunch på öppnis men hon hade koncentrationssvårigheter det hände ju massa spännande runt omkring henne. Efter Öppnis så gick vi vår promenad , Molly somnade efter 15 meter vid järnvägsövergången:-) Fröken sov hela promenaden trots att jag tog den halvlånga vägen förbi såget men inte upp till Påtorp. Öppnis tar på krafterna. Molly vaknade nöjd när jag svängde upp på vår uppfart, lagom till ett nytt försök med lunchen. Molly har börjat äta bättre igen, dock inte de mängderna vi var upp i innan den tröga magen... men vi kommer dit snart igen. När maten fått sjunka lite var det dags att bege sig till babysimmet, Molly stortrivdes som vanligt. Vi fortsatte våra övningar med att dyka, skönt att det inte är nga problem som helst... När vi kom hem efter babysimmet var det dags för mig att plocka fram kläder samt sminka mig inför kvällens bravader.. klassåterträff 15 års jubileum:-D A skjutsade in mig, vi åkte en sväng förbi systemet för att köpa in lite alkoholfritt vin... När A kom tillbaka till bilen där jag satt å amma Molly, så sa han att det måste varit nga av mina klasskamrater bakom honom i kön... för de tjattrade på finska. Vi var i god tid så vi åkte en sväng förbi City för att köpa lite gott till A som får en ensam fredagkväll med Molly... första gången!!!
Klassfesten var trevlig, roligt att se alla igen. Vi var 11 st av 16, rätt bra sammanstrålning mao. Arrangörerna Melinda å Tiina hade stått bakom A i systemetkön..hihi då var det som A sa.. Vi åt av kalla exotiska brickor från City, riktigt gott. Melinda hade gjort frågor(som hon laminerat!!). Vi fick ett par frågor var å det tjattrades en hel del reda innan men än mer när frågorna diskuterades å ofta gled vi ifrån å fick skärpa sig:-) Runt 23 tiden var det dags att knyta ihop för min del, då brösten sa ifrån samt för att orka komma upp till baby/barnmässan imorgon... Vi lämnade festen med löften om att grilla i vår samt spela brännboll i sommar. Mia var snäll å tog en omväg för att köra hem mig å Diana, skönt för A och Molly att slippa flänga ut i kylan å mörkret!! När jag kom hem hittade jag A i vardagsrummet, han hade passat på att möblera om... Molly låg å sov i soffan jämte honom. Tydligen hade hon (som väntat) varit ledsen när hon skulle sova runt 20, hade varit ledsen i 1,5 timma innan hon däckade. Jag fick puffa på henne så hon vaknade så att jag fick mina bröst tömda som redan läckte lite...Efter amningen var det bums ner i sängen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar