tisdag 31 mars 2009

31 mars

Ännu en månad snart förbi... Molly vaknade vid 6 av en dyngsur å bajsig blöja, bytte å tog en chansning på att hon skulle somna om trots mkt sömn.... vilket hon gjorde å väckte mig först vid 8.30!! Ja hon är väl tagen av sin snorighet å hosta, skönt att hon kan ta igen sig lite. Funderar på att ringa VC snart om detta inte ger sig, vi är inne på andra veckan nu...
Vi startade dagen med en dusch för mig och bad för Molly. Hon verkar ha saknat vattnet för som hon plaska så hon nästan lyckades stänka ner taket!!! Hon skulle lägga sig på mage, ställa sig upp och vrida å vända sig mellan plaskandet. Hon är alltid så fascinerad av vattnet på golvet och försöker nå vattnet som pärlat sig så jag har full sjå med att hålla i henne. Vi klädde på oss och åt frukost innan vi tog vår promenad, även A följde med idag. Molly var glad å nöjd under vår promenad idag vilket var riktigt skönt men sen fick hon sitta i babybjörnen halva vägen. Vi passade på att handla och även kika förbi moster med familj när vi var ute. Vi tittade på deras nyinköpta akvarium... jättefint!! Nu har de en dvärghamster, hund å fiskar.. Vi hade tänkt gå förbi öppnis idag men tiden rann iväg å Molly är ju fortfarande inte helt bra så vi hoppade över idag med. Em har jag å Molly.. sovit!! Kan man inte bli utvilad snart?! Vi har iaf lyckats tvätta idag, skönt för det behövdes!! På kvällen tyckte jag att Molly var varm så jag kollade en temp, 38 grader... suck!! Hon hade en dyngsur å bajsig blöja igen, bra det iaf. Toar henne med resultat fortfarande men hon har svårt att hålla tätt när hon nyser så hårt... Klädde av henne i hopp om att det var kläderna som höjt kroppstempen. Tog en ny temp efter ett par timmar å då hade den ökat till 38.3, så hon fick en supp Alvedon. Skönt att hon är pigg å alert och har kissat annars hade jag suttit på sjukan med Molly för länge sen, även fontanellen är bättre, inte så insjunken. Så det är bara att fortsätta med may v a t och amningar där emellan.

2 kommentarer:

  1. Huga för feber o sjukor =S Hoppas hon kryar på sig!

    Vill oxå tipsa dig som redan är med o tävlar hos mig att jag nu dratt i gång ännu en spännande tävling..en som passar hela familjen =)

    http://uj76.blogspot.com/2009/04/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html

    Ha en jättebra dag! Kram

    SvaraRadera
  2. tack för ditt svar...
    kommer att använda så mycket som möjligt för att få ihop fakta... hoppas du svarar på mina sista frågor..
    när du kikar i bloggar vad letar du efter?

    är det något som får dej att fastna för min blogg?

    tack nu ska här skrivas artikel efter detta kram

    SvaraRadera