torsdag 2 april 2009

1 april

A kom slutade vid ett i natt, jag var fortfarande vaken så vi pratade som vi brukar vilket ledde till att Fröken vaknade... å somnade inte om riktigt förrän 03.30!! A somnade sock direkt, tacka vettja öronproppar. Vaknar senare på morgonen kanske inte så konstigt:-/ Malin messade när vi åt frukost å ville följa med på promenad, trevligt:-) Promenad den runt kyrkan med grusvägen, så 6,5 km blev det med ett stopp för inhandling på City. Molly sov halva vägen å låg nöjd i vagnen resten av tiden. När vi kom hem lagade jag maten för en gång skull, makaronipudding, gott:-) A fick umgås med Molly å tyckte då att hon var rejält väsig i sin andning så vi bestämde oss för att ringa VC... de skulle ringa upp 4,5 timma senare så vi ringde Barnmottagningen ist som skulle ringa efter en timma. Vi pratade med en sköterska som tyckte att vi skulle komma in så de fick lyssna på henne, sagt å gjort så åkte vi efter lunchen å satt i väntrummet vid 13. Vi fick komma till ett rum ganska så snart men sen var det väntan på Dr som skulle lyssna, hon konstaterade att Molly lät tät i bröstet trots normal temp å saturation. Så det ordinerades inhalationer och kortison, vilket Molly fick under ljudliga protester. Sköterskan sjöng å visade diverse attiraljer för att avleda Molly men hon fortsatte sitt gallskrik. A fick gå strax efter att vi börjat med inhalationen så han ville ha uppdatering senare på vad som gjordes. Efter inhalationen blev det 30 min väntan för att höra om inh. med Adrenalin gjort sin verkan. Molly passade på att somna av ren utmattning vilket gjorde att hon var riktigt arg när hon väcktes för att lyssna på lungorna igen... men det hade blivit bättre så vi fick gå hem med ett recept på flytande Bricanyl. Jag gick förbi jobbet å hämtade ett HLR-häfte, vi ska ha repetion snart å iom att jag ska tillbaka till jobbet snart så är det dags för mig att pumpa å pussas lite. Vi gick vidare till A som var i triagen idag å visade upp trötta å tagna fröken å breifade honom om fortsättningen efter att han gått. Väl i bilen somnade Molly som en stock å sov hela vägen hem. Hemma blev det gråt så vila med en tutte i munnen hade hon gjort sig förtjänt av, jag passade på att läsa ikapp på min bok. När hon fått vila en timma gick jag upp vilket medförde att hon vaknade momentant, å fick följa med upp. Farmor fick info hur det hade gått(mötte oss i dörren på väg till mottagningen... blev väl lite orolig) å sen ringde jag jossan å avbokade vår träff imorgon. Vill inte vara orsak till att en höggravid blir förkyld 11 dagar innan sin BF! Lite lek å kvällsmat, fruktpure ist för gröt som fröken totalvägra. Sen en lång nattning där tom jag slumrade till lite grann, inte så konstigt med tanke på nattens bravader. Vaknade strax efter nio å passade på att uppdatera mig på allas bloggar å facebook sen kom gubben hem å vi myste i var sin sida av soffan:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar