fredag 10 april 2009

10 april Lååång Fredag

Vaknade 7.15, Molly har återgått till att vara den punktliga väckarklockan:-) Frukost å lek började vi dagen med. A fick sova för han skulle jobba sen kväll idag. Han kom upp vid 10 men då var både jag å Molly så trötta så vi tog en fm lur på soffan. Idag är det underbart väder ute, soligt å varmt!! Vid 11 gick A ut på en promenad med Molly så att jag kunde få vara i trädgården ostörd. Synd bara att kroppen är så mör efter gårdagens promenad att det blev en "stillsam" dag i trädgården...hihi. Jag använde iaf inte promenadmusklerna lika mkt som övriga kroppen. Idag sågade jag ner Enebusken å grävde upp stubben sen blev det till att skyffla undan jordhögen som vi har i vårt gamla potatisland å sprida den runt Friggeboden där jag plockat bort vinbärsbuskarna å Enen. Nu börjar det synas att högen minskar men det är fortfarande mkt kvar. Lunchen tog vi lite senare så att det skulle passa A lite bättre. Efter maten var Molly trött å jag med för den delen så vi tog en middagslur tillsammans... Molly sov från 15-19 å jag somnade vid 16.. så därför sitter jag uppe halvtvå då jag inte är det minsta trött:-( Jag passade på att baka tårtbottnarna till imorgon när jag nu ändå var vaken...
Jag badade Molly efter att hon fått sin kvällsgröt, hon älskar verkligen vatten, plaskar så det går inte tro att man kan komma ut torr från badet:-) Nattade Molly å det gick förvånandsvärt lätt med tanke på att hon sovit till sju... men vid nio somnade hon utan tutten i munnen men liggande tätt jämte mig..mys:-) Sen sov hon 3 timmar innan nästa amning!! Skönt för då han jag sota pannan, kratta i pellets förrådet och duscha å börja baka! Man hinner så mkt med en sovande bebis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar