söndag 12 april 2009

11, 12 april Påskafton och påskdagen

11 april; Vi vaknade som vanligt vid 7 å det ledde till att Molly var trött framåt tio å då tänkte jag natta henne i soffan då A låg å sov sen han jobbat sen kväll å ska jobba natten som kommer... nattadet ledde till att vi båda somnade. A kom å väckte mig vid 11.30 å då var det hög tid att stiga upp å göra färdigt tårtan... chokladkräm å grädde skulle tillredas å bres på. Vi var bjudna på påsklunch hos Moster vid 13, så vi fick sätta lite fart. Det bjöd på god mat å även min tårta föll i smaken för allihopa:-) En stund in i ätandet å pratadet hörde vi att det brann på vårt område så vi var tvugna att åka ner å kika så inte det var i närheten av vårt hus... ett par gator bort så hade en granhäck stått i brand. Lågorna hade varit varm å höga så att ett hus höll på att ta i eld om inte brannkåren kommit i tid...här är en bild men det finns fler, titta in på bilderna hos BT. Allt var dock släckt när vi kom till platsen.

Bild: Tomas Karlsson

Resten av kvällen tillbringades hemma, en liten promenad innan det var dags för mig att natta Molly, jag somande oxå igen...vi somnade vid sju å jag vaknade strax efter 1 å då släckte jag akvariet innan jag lade mig igen. Måste vara lite vår trötthet så mkt som jag sover. A hade åkt till jobbet efter att vi somnat.. den stackar ser inte mkt av oss i vaket tillstånd;-)

12 april; Idag har vi hunnit med en promenad, den långa välbehövligt efter påskens all godis å tårta å andra godsaker:-) Molly somnade efter två tredje del av promenaden var avklarad utan att skrika eller gråta, hon stortrivs i sulkyn vi lånat. Vid lunch kom Morbror Isto å kollade om han inte kunde hjälpa oss med vårat trådlösa nätverk men han blev inte så mkt klockare han heller men hela dagen tog det... med ett avbrott för att grilla å äta hamburgare. Medan vi höll på att hacka upp grönsakerna så lyckades Morbror att skala av sig fingertoppen... ajaj men A plåstrade om honom å så här fint blev det.


1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Jag har nu startat en tävling som jag hoppas du kommer vara med och deltar i. Länken till tävlingen är: http://familjenlinde.blogg.se/2009/april/tavling.html#trackback

    Kram

    SvaraRadera