lördag 25 april 2009

25 april

Vi vaknade av väckarklockan, det var dags för Loppis klockan 9 i Skogsryd. Många saker och mycket folk, prutning å mingel med Borås hela befolkning.. ja det kändes så iaf för mkt folk var det. Jag träffade Jossan som fortfarande går gravid, och både hon å Simon e så trötta. Marie en gammal arbetskamrat var oxå där och hon har nyligen fått barn, en 4 månader gammal Greta, sååå söt! Vi ska ses på Öppnis en fredag framöver. Jag fyndade en kruka, två brickor och en vas medan A hittade tre gratängformar.Vi åkte till Farmor och farfar då de ringde och ville få över oss på fika:-) Så det blev en paus innan vi åkte hem fast utan Molly. Farfar och farmor kom ner och hjälpte oss att passa henne så vi fick det undanröjt i trädgården så farfar tog Molly på en promenad med en gång runt kyrkan. Jag putsade trädäcket från förra årets smuts och löv innan vi befolkade den med våra röda fina trädgård möbler. A fick åka till sopstationen och trängas med alla andra å slänga ris. Vi fikade med lite smörgåsar och kaffe till lunch då både vi och FF/FR var bortbjudna under kvällen. Molly fick dricka lite vatten direkt ur karaffen, å hon passade på att visa att hon kunde blåsa bubblor:-) Så glad jag blev, vi övar nämligen på att blåsa ut vattnet efter ett dyk på babysimmet..å nu verkar hon ju haja det!!! Under em åkte vi till Fossing och grillade med en hel hög med gamla högskoleuvar, mkt prat och god mat. Molly var grymt nyfiken på Sara och Susannes hund Agaton, en Golden Retriver som var vit. Hunden passade på att städa efter Molly när hon smulade sönder Majskrokarna fast han stal en ur handen oxå;-) Molly fick även ett par slick på huvudet å fötterna utöver sina händer. Fröken var inte alls rädd mest fascinerad. Molly kämpade och var vaken heeeeela tiden trots att hon var så trött så vid nio bestämde jag att vi skulle åka hem för att hon skulle få komma till ro... inte lätt att vara festens mittpunkt. Hon somnade en stund efter att bilen kom i rullning. Molly vände sig från rygg till mage med vilje för första gången, inte bara en gång utan tre gånger på rad... å jag fick med det på film:-) Duktig tjej. Sen tror jag att tand nr 2 kan vara på gång då det börjar se lite misstänksamt ut jämte den som redan är på väg upp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar