fredag 24 april 2009

24 april

Molly vaknade kvart över fem å var pigg och tyckte att det var dags att gå upp... men jag och A var inte riktigt med på noterna!! Det tog en timma i sängen innan hon somnade efter att sparkat, nypt gnällt å slitit i min tuttar MEN sen sov vi tills väckarklockan ringde strax efter sju. Jag gjorde förberedde grädde och bär som jag skulle ta med till tarteletterna som vi tog med oss till 4-H som fika. För en gång skul var vi effektiva och hade gott om tid över innan vi behövde åka. Vi åkte ändå rätt snart eftersom vi ville vara i god tid så att vi säkert skulle få en parkeringsplats. Molly kräktes upp sin frukost lagom till att vi stannade på 4H... men det verkade inte bekomma henne alls. Inga extra kläder med oss då behovet inte funnits på länge. Undrar om stackaren lider av Åksjuka? eller om det bara var att hon inte har skött magen ngt rejälare de senaste dagarna. A var ju väldigt åksjuk när han var liten. A fick åka till jobbet och låna ett par byxor så Molly slapp sitta i blöta byxor, som tur så hade vi med oss en tröja då jackan oxå fick en del på sig. Tur att vädret är helt underbart, varm och soligt så fröken slapp frysa medan vi väntade på A. Vädret ska bara bli bättre, det är lovat 18 grader till på lördag. Rena rama sommaren!!! Molly, Linnea och Lukas tittade på hästar, getter, grymtande grisar och små kaniner. Vi fikade i solskenet med Malins Banankaka, Andreas ballerinakex å mina Chokladtarteletter med grädde och bär. Kika in på min nystartade mat/bak blogg http://segtsomkolabakar.blogspot.com för att se en bild på mitt bakverk:-) Efter en stund kom Linus och Zoey med sina syskon å gjorde oss sällskap i fikandet.. Nadja hade köpt köpebullar så kalasbordet var nu komplett! Vi och Malin åkte vidare till Babyproffsen å kikade runt, vi hämtade chassit till vår barnvagn och köpte hörselkåpor till Molly. Så trötta vi blir på dem, nu när vi hämtade det nya chassit ville de ha in den gamla som vi försökt lämna in 2 ggr innan men de inte har varit intresserade.. så nuuuu när vi inte har med oss den så ska de ha den! Suck!! Så dryga de är! Hemåt snabbt för att hinna laga mat innan A skulle vidare till jobbet... Molly somnade i bilen å sov hela vägen hem. Spagetti å Köttfärssås blev dagens ihopaplock men jag saknade grönsakerna..:-( När vi ätit så åkte A till jobbet och jag gjorde oss klara för att promenera bort till Babysimmet. Vi var i god tid idag så det blev en lång dusch innan och även efter simmet. Molly är så duktig, hon håller i kanten och kommer till mig från Camillas(siminstruktören) famn å dyker med öppen mun men ändå utan att ta kallsupar eller hosta särskilt mkt. Hon stortrivs verkligen i vattnet, hon plaskar mest av alla barnen!! Nu börjar dock baddräkten bli liten.. måste hinna ta en bild på henne med den på innan det är för sent!! Fröken var såå trött efter simmet men piggnade till en kort stund efter att hon fått äta middag.. men idag tänkte jag hålla henne vaken så hon inte vaknar så tidigt imorgon. Molly somnade dock i vagnen efter halva promenaden och sov fram till City där jag stannade till. Vägen hem var lite smågrinig.. tacka vettja Majskrokar!! De köper en gråtfri tid.. en majskrok cirka fem minuter så det krävs 4 st för att komma hem med fröken i någorlunda skick trots enorm trötthet. Väl hemma blev det gröt under storgråt... men hon gapade stort och mmmmande efter varje sked gröt innan hon började storböla/hulka igen... men gröten gick ner:-) När vi väl kom i säng så var fröken pigg, så nattningen tog en timma med amning, toabesök(resultat..jippiiii) leka med stortårna mm.. men sen somnade hon efter att ammat glupskt och sen vände hon bort huvudet... å sov?! Snacka om att jag inte först fattade att hon somnat. Ett uppvak efter 40 minuter men hon somnade snabbt om med hjälp av amning å nu sover hon än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar