söndag 5 april 2009

5 april

Vaknade med Molly jämte mig.. igen fast jag nattat henne i spjälsängen. Förstår inte hur hon lyckas ta sig ur sängen å krypa jämte mig;-) Jaja jag får väl erkänna 2.10 så var jag å hämtade henne, skulle amma i sängen å iiiinte somna innan hon var tillbaka i sin säng. Ha trodde jag ja, somnade redan innan huvudet nådde kudden.... Vi vaknade pigga å glada vid sju, vi gick upp å lät A sova vidare. Efter frukost, lek å lite mys såhade klockan hunnit bli 9 å dåpassade vi på att puffa på A å kolla om han ville sova vidare eller följa med på promenad.... Jag å Molly gick på den långa rundan, lite kallt i blåsten men annars en skön gråmulen dag:-) Molly sov när vi kom hem så hon fick sova ute i vagnen en stund, när hon vaknade gav A henne Mellis å sen fick hon tutte för att värma upp sig... riktigt kall om sina små händer å fötter. Sen var dagen tillägnad trädgården, Molly å A höll mig sällskap ett par timmar innan det var dags för mat igen för lilla Molly. Jag har fått arbeta ostört medan A har tagit hand om Fröken, handlat å lagat mat!! Jag har städat rabatter, flyttat hallonbuskar, vinbärsbuskar å rivit på krusbärsbuskar.. riktigt mansgöra;-) Nu är jag så trött i kroppen. När jag kom in hade jag tänkt duscha men det behövde krattas i pelletsförrådet å starta pannan så det fick vänta, ville inte duscha kallt...Brrr Så jag nattade Molly.... i 2 timmar!!! Puh* Kom på varför hon antagligen hade svårt att komma till ro... fruktpure innan gröten som hon sen ratade... sockerspeedad!! Hon somnade till slut så att jag fick äta duscha å blogga:-) Har laddat upp nya bilder på bilddagboken!

Heidi; jag prenumenerar på Vår Trädgård med en massa tips så fråga på så ska jag kolla i bibeln;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar