lördag 4 april 2009

4 april

Idag hade vi lite aktiviteter planerade som startade vid tio å A ville måla taket en gång till innan vi åkte, näe vi behöver inte sätta någon väckarklocka för Molly vaknar ju alltid omkring sju... Hmmm ja eller halv nio just idag?!?! Vadan detta? Glad å utvilad verkade hon va å väckte mamma med det som numera är rutin, vrida på bröstvårtan... ajaj! Upp å äta frukost å skicka in gubben till att måla, bre mackor till honom. När han åt så packade jag bilen å klädde på Molly innan vi for iväg, först på ett Loppis för barn som vi trodde skulle vara ett litet skitloppis med nga få bord med bortglömda naggade nallar... tji fick vi!! Ett välorganiserat loppis i stor gymnastikhall med massor av kläder, böcker, skor, leksaker, bilbarnstolar, sulkyn mm mm å framför allt MASSA folk å lååååång kö! Vi kikade runt men orkade inte ställa oss i kön så vi smet ut å tänkte komma igen nästa gång!! Vi tog oss vidare till Varnum där vi trodde de skulle ha vårmarknad men den visade sig vara först imorgon:-( Kunde ju ställt oss i den dumma kön... Jaja vi åkte vidare till Dalsjöfors ist å gick på Gärdhems Loppis, hittade lite bakformar som kan komma till användning snart hoppas jag. Sen åkte vi till stan å köpte lite böcker på Bulleribok som antagligen ska stänga, 70 % på allt hade dem... sen gick vi in på Bokia å kikade på deras bokrea som de nu hade 50% på, lite till blev inhandlat. Sen blev det HM innan vi åkte hem, jag hittade ett par trekvarts jeans, perfekta till detta varma vårväder... måste bara raka benen som har många, långa hår växande åt alla håll.... ett riktigt vårtecken Jag börjar raka benen igen!!! Puh känner verkligen för att ta mig till en friskör å locka håret oxå men måste försöka färga håret innan jag kan göra det å sen vänta 2 veckor...
I stan var det en massa Hammarbyfans överallt å vrålade å brölade... elfsborg skulle möta dem tydligen de enda laget som tar på sig poliskostnaderna för att bevaka Hammarbyfansen(som tydligen är ganska stökiga)... annars åker inte Hammarby på bortamatcher de kan inte ta på sig alla extra kostnader det blir, det är bara vad jag hört, är inte så insatt i fotboll:-/
Väl hemma blev det mat å vila i solen... trädgården fick vänta till imorgon å skräpet till på måndag. På kvällen hade min lillebror bjudit oss på kalas med lite tårta å kakor då han fyllde år i slutet på mars så nu har man ätit sötsaker så det räcker för det här året;-) Esa verkade bli glad över presentkortet till Hm. Roligt att Morbror Isto ägnade så mycket tid med Fröken idag, vilket hon oxå verkade trivas med!! Provade resematstolen idag å den verkade väldigt stabil, skönt!! Mormor å Mirjam ville oxå dela Mollys uppmärksamhet, hon är en liten populär tjej.

Molly-update; hon börjar vilja "gå" när man håller henne i händerna, vill helst av allt bara stå/ ställa sig upp. Hon har börjat äta bättre igen(friskhets tecken??) och även passat på att kissa ner skötbordet när jag tog av blöjan 2 ggr ngt som hon bara gjort ett par gånger tidigare... kanske tecken på att vilja kissa på toa/utan blöja??

Trädgården har blåsippor som blommar!! Ja utöver krokusarna ocj julrosorna. Gräsmattan skulle egentligen kunna kallas mossmatta så det ska snart rivas för att ge gräset en chans... sen gödning, gödnin å gödning. Tulpanerna är påväg upp å rådjuren har redan varit å nafsat en del... undrar vad som funkar för att skrämma dem? Kaffesump, ammoniak, citron?? Ge mig tips!!!!

1 kommentar:

  1. Så kul med Loppis! Älskar verkligen sånt.. men har sällan tid att åka runt så.
    Du verkar ha bra koll på trädgårdsarbete och blommor å sånmt.. har du tips på hur man underhåller å får det fint.. kanske en bra sida där man kan titta? Eller du kan börja ha lite tipsruta här på din sida med dagliga tips? ;-) Jag bara klipper och gräver utan att veta vad jag gör..om det är bra eller dåligt. haha men men..
    Ha en bra dag!! Kramis!

    SvaraRadera