söndag 31 maj 2009

31 maj

Mors Dag idag... Molly gav mig en silver ring på sängen;) Med gravyren En mamma är bara en flicka som råkat bli stor. Tack älsklingar!! Vi knatade upp vid sju men lät A ligga kvar å dra sig... vid halv nio drog vi upp honom å han var inget piggare:( Små flugor kan störa mkt!!!! Han kom upp iaf så jag ringde farfar å förbredde honom på att vara barnvakt för här skulle det målas:) A spolade av Friggeboden igår, sen har den fått torka över natten. Vi målar bara tre sidor för vi ska som sagt bygga ut.. A hjälpte till att måla på två sidor men jag fick måla den tredje själv medan han lagade mat. A åt sin lunch innan han åkte till jobbet medan jag åt ihop med farfar å Molly. Molly har varit ute på promenad med farfar idag igen å sen har det lekts på filten å i gräset under en parasoll. Hon verkar vara riktigt bekväm i farfars sällskap numera, skönt för mig då hon ska sova 2 nätter hos honom å farmor när vi är borta på en segeltur i sommar. Vi tackade farfar för fm å passade på att åka till knalleland för att hitta mors dag present å födelsedagspresent till mormor. Det blev en Fuschia på stam å en prinsesstårtestubbe... Mormor hade oxå gjort tårta, jordgubb/gräddtårta..mums!!. Mormor bjöd på middag, min stora favorit. Potatissoppa gjort på färskpotatis och mjölk, toppat med lök. Jag fortsatte sortera bilder åt mormor, men det var inte lätt med en nyfiken tjej som Molly. Mormor hade köpt leksaker åt Molly som sysselsatte henne en bra stund, En Brio hund å en bil.... bilen var storfavorit. Senare på em kom Moster med familj, Linda och ozzy. Molly lika fascinerad av Ozzy som vanligt. Molly somnade i bilen på väg hem å vaknade grinig när jag lyfte ur henne så det blev till att tutta å natta henne utan att gröt, ombyte, läsa saga eller borsta tänderna. Så nu sitter jag med en maskin tvätt i arbete, två öppna altandörrar med Tvn i bakgrunden å laptopen i knät... Det har varit varmt idag!!!
Mollyuppdatering; Fröken har kommit på hur hon klappar händerna, vilken glädje:)

2 kommentarer:

  1. Trevligt att ni hade en fin morsdag. Hoppas veckan följer i samma spår.

    SvaraRadera
  2. Jag har nu 3 tävlingar pågående i bloggen, vill du vinna presentkort, en ekologisk body eller kalasprylar? Kika in och tävla gärna! Ha en bra kväll. Carolina

    SvaraRadera