lördag 30 maj 2009

29-30 maj

29 maj
Djurparken idag med öppnis:) Tur att man lade sig någorlunda tidigt (23) då jag vaknade vid 3 å hade magknip... attans fudgekaka men mm så god den var!! Fint väder med sol å riktigt varmt, mer passade väder för ett besök på Zoo:t. Vi var tre från vår F-grp, Molly, Linnea å Nellie. Så roligt att träffa N, hon har blivit så stor:) Under parkbesöket blev det lite fika å grillning. Molly har nu även skött sina behov på djurparkens toalett, duktig flicka!! Vi skyndade oss hem då vi hade babysim på em, Molly somnade i vagnen strax innan vi gick ut å sov ända fram till babysimmet. Hon vaknade förvånat upp i kapprummet, inte så konstigt kanske då hon somnade i vagnen någon helt annanstans:p Hon sov sig igenom flytt från barnvagn till bil, bil till säng och sen säng till barnvagn innan hon vaknade... hihi hon var nog rätt trött! Babysimmet tyckte hon var roligt dock inte lika förtjust i att dyka idag å så frös hon nog oxå för hon darra haka... sötnosen. Vi gick förbi farmor på hemvägen för att kolla om hon kommit hem men det var ingen hemma. A hade kommit hem å fick mysa med Molly under em... A försökte även natta henne men det slutade med en hysterisk tjej, jag förstår inte detta!! Jag ville helst inte amma henne då vi njöt av ett glas vitt vin under em men jag fick ge mig till slut för hon lugnade sig inte...

30 maj
Molly vaknade tidigt, innan 6 å ville prompt upp. Jag vägrade, till slut gick A upp med henne å jag somnade som en stock å sov till tio i 8... mmm gött med sovmorgon!! A åkte till City å handlade frukost, han hade även köpt jordgubbar till mig!! Mums... Molly fick oxå smaka å verkade först inte gilla dem men iom att jag njöt ville hon smaka mer å verkade till slut gilla dem hon oxå;) Gullunge!! Vi åkte till Josefin och Simon för att träffa deras senaste tillskott, lilla Valter:) Så gullig å såå liten... man glömmer himlans fort! Vi stannade där en bra stund och åkte vidare när mormor å morfar kom. På hemvägen stannade vi på Coop å handlade färg å frukt, härlig kombination eller hur?! Farfar kom förbi så vi grillade ihop innan han tog sig an Molly för en promenad så vi fick gjort lite i trädgården, så nu är friggeboden tvättad å klar för målning, vi har även rivit verandan då vi planerar att bygga ut!! Vi har även hunnit täcka fler rabatter med täckbark... bara en massa kvar!! Farfar har lovat att komma förbi imorgon oxå så kanske jag kommer någonstans med allt. Så nu ska jag fortsätta njuta av mitt glas vin innan det är dags att lägga sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar