måndag 13 juli 2009

13 juli

Projekt sluta amma är i gång för fullt, fröken fick snutta vid 4 men på morgonen var det stopp... å så missnöjd hon kan vara. Jag lade mig taktiskt nog på mage efter senaste amning... Molly buffade, sparkade, "skallade" mig för att till slut i frustration börja dra mig i håret för att jag skulle låta henne komma till. En envis liten dam vi har;) A lyckades distrahera henne två gånger vid 5 å vid 6 men vid 7 så gick jag upp ist(för att ta på mig lite kläder). Varvid Molly började gråta hysteriskt tills jag kom tillbaka med en napp i munnen, då blev hon alldeles tyst å tittade på mig innan hon kröp fram å tog nappen å sen var hon gööör nöjd efteråt. Fröken leker mest med nappen, det roligaste som finns är att stoppa nappen i munnen på mig:) Lilla skrutten<3 Fröken somnade på väg in till mormor, så vi fick fika innan vi skulle på dagens äventyr. Idag har vi varit 4 timmar i Kypes skogar å plockat massa mer blåbär, det var fint väder till en början men det öste ner när vi gick hem... vi blev blöta!!! Molly fick sitta en del i blåbärssnåren idag oxå innan regnet kom, hon är så nöjd å duktig med att bara äta bären. När vi kom tillbaka till mormor så A åkte hem för att hämta lite torra kläder medan jag stannade hos mormor å gav Molly mat och badade tillsammans med henne. Hon blir skogstokig i närheten av vatten, kan inte komma i tillräckligt snabbt å sen plaskar hon som bara den=) Mormor bjöd på lunch, potatis å fisk... riktigt gott. Hon lånade även ut sin symaskin å hjälpte A att komma igång med att sy våra nya gardiner till vardagsrummet. A är oxå helt såld på mormors maskin så nu ska vi se om vi inte kan hitta en sån begagnad. Innan vi hann åka hem så blev vi även bjudna på en himmelskt god blåbärspaj!! Molly var nöjd å glad under hela kvällen å klättrade upp för trappan typ 10 ggr. Pekade ut katten i pekboken och kröp runt och undersökte varje litet skräpkorn mormor hade på sitt golv... När klockan närmade sig läggedags så började hon tigga efter bröstet trots middag å gröt. Till slut så var hon så trött att hon till å från storgrät för att nästa sek. kunna distraheras till skratt, lite ambivalent;) Hon somnade i bilen efter 3 minuter. Hon vaknade när jag skulle lyfta henne från bilbarnstolen å lugnade sig inte förrän hon fått bröstet... som hon glupskt tömde på dagens mjölk. Hon har sovit gott sen dess så jag å A har kunnat frysa in blåbären och sätta upp de nya gardinerna som blev grymt snygga...

1 kommentar:

  1. Hallå vännen :) och tack för tipset om kattungarna ;) på bara några dagar går det faktiskt mkt bättre...vi tog bort nästan alla tidningar vi lagt ut i rummet och behöll dem bara i hörnet där de mestadels sökt sig till...ställde alla kattlådor där och de är jätteduktiga med att hålla sig i det hörnet och det märks mer och mer att de tom hoppar in i kattlådorna....såg Maja idag springa direkt till en av lådorna och sätta sig och kissa, duktig tjej hehe :) Idag är de 6 veckor så de har ju två veckor på sig att bli riktigt rumsrena haha....hoppas allt är väl med er, det är det här...jobbade första dagpasset igår och det var verkligen fullt upp...det var jag och en uska som var de enda vana på hela dagen sen var det massor av vikarier, men det funkade förvånansvärt bra! :)Nu ska jag gå och göra lite nytta! Sköt om er! Kram! :)

    SvaraRadera