tisdag 14 juli 2009

14 juli

Fröken vaknade vid fem men somnade om så fort A hade lagt henne mot min mage. Hon sov väl 20 minuter innan hon vaknade av att jag rörde mig. Fröken ville ha bröstet eller gå upp... inget annat gällde. A lyckades dock distrahera henne en timma genom att blåsa på henne å säga nej när hon började hulka... jag sov. Vid sju väckte A mig å ville bli avbytt, så jag å Molly kantade upp. Strax efter åtta gick vi ut på promenad och hann väl en tredjedel när A ringde å sade att Linnea med familj ville få sällskap ut på en promenad:) Så jag vände efter gingrirundan hemåt förbi Lövås. Jag stannade dock till i skogen å plockade blåbär å A gärna ville äta sin frukost i lugn å ro. Molly sov i vagnen fram till jag stannade å plockade blåbär... att hon inte kan såva i det tysta å fridfulla med fågelkvitter i bakgrunde. Hon var iaf nöjd med tuppluren å på gott humör. Hon satt nöjd i vagnen å fick smaka på ett par blåbär. Sen fortsatte jag direkt till Linnea å co då A redan var där... Malin fick min skörd av blåbär som jag lyckats tillskansa mig på den halvtimman:) Vi var inte hemma från promenaden förrän strax efter tolv. Malin kom på under vår vattenpaus vid City att de hade BVC tid som de redan var en halvtimma sena till... så vi följde med å höll sällskap. Martin, Linnea pappa är lika tjötig som vi så det var roligt att ha med honom på promenaden.. Em ägnades åt trädgårdsarbete, ett rosenland revs upp, häcken på framsidan fick mera täckbark .. äntligen är klar=) Jag fick ner lökarna från rosenlandet i ett annat land;) Vi åt pizza under em då tid inte fanns för att laga mat;) Molly somnade i bilen innan de ens nått Fristad C och fortsatte sova i 2,5 timma!! Jag fick väcka henne till slut för att hon skulle kunna somna på kvällen. A åkte till Gbg å hämtade/köpte en symaskin som vi hittat på blocket, en sån som mormor har:) Jag är så nöjd över min födelsedagspresent!! Tack M och L-B samt gammelfarmor!! Nu ska jag lägga mig å få lite god sömn förhoppningsvis, God natt allihopa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar