måndag 27 juli 2009

26 juli

Idag har det varit dags för en stöka dag här hemma. Morgonen började med att mamma fick sovmorgon och goda frallor till frukost, eftersom Molly och jag tassat upp tidigt och gått till City och handlat. Mums för västkustsallad!!!

Efter frukost tassade L och Molly ut på sin långa promenad, medansjag drog på mig tightsen och tog en runda på cykeln kring Borgstena och Tämta. Andra rundan hittills och har redan förbättrat min tid med 15 minuter, det kändes gott. Passade på att testa L;s pulsklocka, men det var inte min grej, har nog för hårig bringa. Låg stadigt hela rundan på en puls mellan 40 och 50 slag... eller huuur!!!

Efter in tur traskade jag ut till garaget och byggde om vår nya ytterdörr till friggeboden. Den var ca 20 c för hög, och både dörr och karm fick såleds byggas om...

På eftermiddagen passade L på att trycka ner resten av sina lökar i landet närmast sjön, något som blivit åsidosatt senaste månaden eller så. Farmor och Farfar kom också förbi på kvällen på väg hem från stugan. De hade med sig L;s andra cykel med smalare hjul och massor med körsbär till Molly. De stannade på kvällsmat och fick uppleva när Molly skojade med oss. Hon har nämligen börjat, helt gravallvarlig att lägga saker (lock, gurkbitar o dyl)på sitt huvud, för att titta på oss som håller oss för skratt åt henne. Därefter börjar hon själv att asgarva!!! Sedan upprepas detta ett stort antal gånger... Hon är för söt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar