fredag 31 juli 2009

30 juli

Idag fick vi sovmorgon ( i alla fall jag och Molly, mamma fick gå och jobba tidigt och tassade upp vid 05.40). Vi sov ända till 07.20. Efter frukost tog vi en promenad med Malin och Linnea (Martin skulle tydligen försöka träna, trots en mindre (manlig) förkylning. Det gick tydligen sådär.)

Efter promenad och lunch åkte jag och Molly en snabbsväng till stan för att hämta mina nya jeans som skräddarn lagt upp, samt att köpa en blomma åt Malin och Laura till festen senare under kvällen. Det var rea på Claes Ohlson så vi tog en snabbsväng och det var tur det. Utanför hade det nämligen öppnat en butik som sålde band-tröjor. Och döm om min förvåning när de hade Iron Maiden t-shirts med Eddie på trycket i storlek 80. Har letat som attans efter en sådan till Molly, eftersom vi skulle gått på Maiden-konserten i somras, men det sket ju sig i och med hennes operation. Eftersom detta skedde har jag letat ända sedan sedan dess, men de enda jag hittat har bara varit med band-namnet.

När jag kom hem skyndade jag mig att göra en sallad till L, som hon skulle ha med sig på festen.

L kom hem vid halv fyra-tiden och gjorde sig i ordning, med en mycket förorättad Molly kring benen, eftersom hon inte var i centrum. Var riktigt sur från och till...

Vid 17-tiden kom Martin och Malin och hämtade L. Linnea skulle stannat hos mig och Molly, men var så pappig så hon fick följa med till Frufällan.

När Martin och Linnea kom tillbaka till mig och M vid kvart i sex, så hade Molly precis somnat. Vi tittade på film och grillade burgare samt drack några öl ihop. Linnea somnade vid 9-tiden (hon som alltid somnar tidigt, var uppe hela kvällen och lekte med Mollys leksaker). Molly vaknade igen framåt elvatiden, men somnade faktiskt ganska så snabbt igen. Febern var betydligt lägre, så det var inte konstigt att hon sov gott. Vi andra hade skitkul hela kvällen, och efter midnatt smet Linnea och Martin hem till sig.

Vid 2-tiden ramlade mamma in, rejält uppe i varv och skitglad efter en jättetrevlig kväll. Molly vaknade samtidigt och var en aning svårsövd, hon hade ju knappt sett mamma under dagen... men slocknade efter en stund i vår säng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar