torsdag 13 augusti 2009

10,11. 12,13,14 augusti

Gubben har ju fått äran att uppdatera bloggen sen jag gick tillbaka till jobbet... men det har varit lite dåligt med uppdateringar så jag har fått ta tag och lägga in några inlägg så han hinner ikapp. Det är ju så att Molly inte givit så mkt egentid till oss på kvällarna den senaste tiden och till råga på allt så har hon dragit på sig en förkylning som hon sen har delat av sig till mig. Så nu hostas och snoras det ikapp.
Hmm minnet är som hos en guldfisk när man ska komma ihåg viktiga detaljer för dagarna... men vi gör väl ett försök;)

Den 6-7 augusti är omöjligt att komma ihåg så vi börjar väl med den 10 aug dagen efter Mollys förkylning börjat. Jag fick snällt gå till jobbet trots stor brist på sömn då vi hade en dotter som vaknade stup i kvarten av sin hosta. Jag kom hem efter jobbet efter en skön cykeltur och fortsatte direkt till farmor och farfar för att läsa ett de fått som också riktade sig mot oss... vi fikade och pratade. Molly och A hade under dagen varit hos farmor så att A kunde få sova några timmar, för trots att Molly sovit dåligt vaknade hon tidigt och ville inte sova några längre perioder... ja om det inte var i vagnen under promenad.

Tisdag jobbade jag kväll, under fm blev det inte så mkt gjort mer än att vi var å handlade lite mat innan jag var tvungen att åka. A och Molly gick till farmor och gick en promenad med henne runt kvarteret... de lyckades pricka in ösregnet som började strax efter att det kommit ut. Kvällen ägnade Molly och A hemma.

Onsdag jobbade jag dag och kände redan på morgonen att jag inte var riktigt kry, tog tempen men hade ingen feber men en besvärlig slemmig hosta och värk i kroppen. Jag åkte till jobbet och hade en hektisk dag men fram på em kände jag mig krass igen... A skulle kommit och hämtat mig efter jobbet men då farmor ville följa med till stan och köpa en parasoll till barnvagnen och de redan vari stan så kom farfar och hämtade mig å vi åkte ner till stan och mötte dem. Vi passade på att inhandla en Babybjörn potta så att fröken ska kunna gå på toa när hon själv vill... När vi var klara på barnvagnscentralen så åkte farfar och farmor hem medan vi fortsatte till Flugger och köpte färg till knutarna på friggeboden. Vi passade på att stanna till och handla mer från City Knalleland när vi ändå var där. Jag var helt slut, det var jobbigt att sitta.. så trött var jag i kroppen. Hem och ta två Panodil medan A gick ut med fröken på sin nattningsrunda... Jag blev piggare av Panodilen och lyckades ta mig ut och klippa häcken nu när det äntligen inte regnade. Jag fick dock överlämna rundorna till skrölen till gubben då kraftena rann av mig igen. Molly hade tydligen varit vaken till strax innan jag kom in å bad om hjälp... men fröken vaknade igen av den besvärliga hostan. Jag var fruktansvärt trött och passade på att natta henne jämte mig i sängen vid nio vi somnade snabbt och sov båda två tills nästa hostattack...

Torsdag morgon var jag riktigt feberyr, jag hade vaknat av alla hostattacker.. både mina och Mollys. Så jag ringde jobbet och förvarna om att jag inte kom på fredagkvällen. Molly och A gick ut på promenad vid tio medan jag gick och lade mig igen...Jag sov till strax innan tre med ett uppvak för åskan som small så hårt att den väckte mig. Då var jag upp och drog ur alla sladdar och ringde A för att kolla var de var innan jag somnade och sov vidare. Jag var lite piggare på em så A kunde få lite grejer gjort.. Han lade golv i friggeboden och ringde och gjorde en polisanmälan p g a en blåsning på en traderaauktion. Jag levde på mackor hela dagen då jag inte hade ork att laga ngt. Vid 18 så nattades Mollyav A men hon vaknade efter en kort stund av sin hosta, hon fick komma och ligga i min famn och där somnade hon som en stock igen...Jag lyfte över henne till sin säng efter en stund men hon vaknade inom 5 minuter så hon fick ligga på min bröstkorg hela kvällen. När klockan närmade sig nio så var jag trött och passade jag på att lägga oss båda i sängen. Jag fick hjälp av A att borsta tänderna och få en Strepsil innan jag somnade.

Fredagmorgon vaknade Molly halvåtta, pigg och glad som en lärka. Jag var väl hyfsat utvilad men har ont i kroppen... det blir väl så av allt liggande. Febern gör väl sitt till oxå. Ringde jobbet
och meddelade att jag inte skulle kunna jobba i helgen. De hade BAF:en redan räknat med så vikarie var redan ordnat. Jag följde med på promenaden med Molly... den tog sin lilla tid då jag fick lunka väldigt långsamt så jag inte fick hostattacker. A ska klipa gräset medan jag å Molly huserar inomhus... livet känns någorlunda när jag går på Panodil å Strepsils.

Vad har vi å berätta om Molly?! Jo hon går INTE än trots att hon känns oförskämt stadig!! Hon äter som en häst trots förkylningen... Hon vill ha vår mat allt mer, burkmat e gott men inte lika intressant som det vi äter. Fröken gillar sin potta och har redan använt den flera gånger med vår hjälp. Vi kan numera höra henne säga "hallå" och "hejdå" fast hon inte kan säga dem helt rent. Fröken kan gå med sin gåvagn fast åt fel håll om ni förstår vad jag menar;) Hon kliver i gåvagnen och sätter sig i hopp om att ngn ska köra runt henne:p Hon kliver sig obehindrat av och på sin Bobbycar.

'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar