söndag 16 augusti 2009

16 aug

Vi tassade upp vid 7 idag, i alla fall jag å Molly. Efter frukost och lite lek och röj smet vi ut på vår lång-långa promenad (8 km). Inte fan somnade Molly!!! Anlände hos farmor och farfar vid 11 och passade på att fika å ge Molly lite pure, för att sedan smita hem med matvarorna vi handlat på vägen. När vi kom hem satt L å kollade på nätet, så jag lämnade in Molly och smet ut igen för att skynda mig å klippa häcken ut mot Björkvägen, då regnet hängde i uften. Efter en stund kom L och Molly ut och hjälpte till. När häcken var klipp å hälften av riset bortkört smet vi in å lagade falukorv i ugn med potatismos. Molly lät sig väl smaka av även det här. Medan maten skötte sig själv ringde en kille på Mollys vagn som legat ute hela sommaren på Blocket, jag hade sänkt priset i går kväll, och nu började det nappa. Vi budade lite fram och tillbaka, men dum som jag var ville jag inte gå ner den där hundralappen han ville. När L hörde detta tyckte hon jag var dum, då vagnen stått länge här hemma och för det mesta varit i vägen på nått vis, så jag ringde upp honom och sade att han fick den för det pris han ville ha. Två timmar senare var vagnen borta.

Efter lunch och affär kom farmor å farfar ner för att titta på korten som vi tog på Heidi och Roberts bröllop, Molly är ju så söt på dem...


Framåt kvällen tog vi en sväng till moster å morbror för att lära känna deras nya hund Loke lite bättre, han är så söt.
Nattningen har gått sådär idag, övertrött unge som var i säng vid halv nio...
Kvällen spenderade jag å L framför dumburken spanandes på film, alltid mysigt.

Mollyuppdatering: Nattningarna har börjat gå lättare för L igen, Molly är inte längre lika hysterisk över hennes tuttar, och har nu somnat flera gånger liggandes på L;s mage. Vi har även börjat låta henne äta själv, och hon kan nu peta in mat i munnen med sked, om man lägger maten på skeden åt henne. Framsteg ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar