tisdag 18 augusti 2009

17 aug

Vaknade vid 7.40 idag, med en pigg å glad dotter. L hade tagit sig till jobbet tillräckligt frisk, hon hade bara hosta kvar men den får hon säkert leva med några veckor till. Min och Mollys plan var ett djurparksbesök, men eftersom det regnade av och till så avbokade vi den tanken. Efter frukost och morgonstök tog jag Molly, Martin å Linnea med mig på den vanliga rundan. Malin stannade hemma efter som hon fortfarande inte kände sig bra. Efter en stund ringde hon och meddelade att VC gissade på virus hade drabbat henne och om det inte vore nog med det så kompletterade hon detta med ett migränanfall. Martin valde att promenera klart med mig ändå och som vi sade; vad kunde han bistå med hemma, mer än oväsen?

Dagen blev rätt händelselös, Molly och jag lekte en del, åt lunch och framåt 16 smet vi upp till farfar och hämtade kärran. Molly valde att somna vid halv fem, och sov sig igenom ett besök på sopstationen. Jag rensade lite i garaget, slängde två fåtöljer som vi inte hade bruk för och vår gamla sängram som vi tröttnat på. När vi kom hem vaknade Molly och vi smet ner till källaren för att kolla vad mamma gjorde. Det visade sig att hon tröttnat på röran jag orsakat i hobbyrummet och hon hann röja det jättesnyggt där nere under kvällens gång. Molly somnade som en sten vid halv nio, och eftersom L hade sin helgledighet så lyxade vi till det med räkor framför en film, innan vi stupade i säng (L höll på och somna på soffan, men jag knuffade på henne då det bara var 5 min kvar av filmen).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar