fredag 28 augusti 2009

27 aug

Vaknade vid halv åtta idag, och gick ut för att ta en promenad med Martin och Linnea. Det var trevligt, och efter att vi komit hem och jag och Molly festat på pytt i panna så passade jag på att ringa runt lite för att eftersöka det jag planerat köpa L i bröllopspresent. Det gick riktigt bra, och jag får den i morgon eller på måndag. Gött!!! När L kom hem överraskade (nästan iaf, farfar hade råkat försäga sig) jag henne med Champagne och mörk choklad. Hon fick redan på att jag bokat bord på Babbel och att Molly skule vara hos farmor och farfar. Jag hade valt att boka bord i dag istället för på månag som är vår bröllopsdag, eftersom det är så dött i Borås på måndagar och så trodde jag att L skulle jobba på tisdag, å det är ju inte så roligt (hon har iofs semester nästa vecka, men det hade jag glömt). Efter att vi gjort oss fina och fått i oss några glas skumpa så tog vi Molly och gick upp till farmor och farfar. Farmor körde sedan in oss till stan. Väl på Babbel blev det en spansk (menlös) öl till mig och ett glas vitt till L. Efter en stunds fundering blev det förrätt; bläckfisk med citronaioli till mig och honungsgratinerad chevré med pinjenötter till L. Vi tog båda två blandade grillspett till huvudrätt. Det blev mycket trevligt, och vi pratade igenom mycket roligt, jobb, framtid, Halmstad och vänner var en del av de ämnen som diskuterades...

Mätta och belåtna gav vi oss sedan ut en sväng på stan, och på Bishops uteservering träffade vi en gammal klasskamrat till mig och hans fru. Vi stod och pratade en stund med dem innan vi bestämde oss för att Bishop får det bli, de hade ju ändå femårsjubileum, så nog känner vi nån där, tänkte vi...

Jodå, vi började med att heja glatt på vakten (en av våra gamla vakter från kårentiden, tur det för jag hade missat att lägga ner L:s plånbok med tillhörande leg i hennes väska). Väl inne på Bishops så kom vi inte ens fram till bardisken innan vi satt till bords med ett gäng gamla och nya högskoledårar och hade varsin Guiness i handen. Hade jättetrevligt, och när taxi Hansson kom vid tio var vi helt slut.

Väl hemma fick vi reda på att Molly ätit mycket bra och somnat på 2 minuter i farmors famn, det kändes bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar