onsdag 26 augusti 2009

26 aug

Idag vaknade vi vid 7 och efter frukost och övriga bestyr åkte jag och Molly till tandhygenisten. Molly skötte sig storartat, men behövde inte ens öppna munnen. Hygenisten frågade mest lite om hennes tandborstning och sjukdomshistoria. Sen fick vi en tandborste och en informationsbok som såg ut som en pixiebok.
Efter tandläkarbesöket åkte vi in till stan, för ett snabbt besök på Elgiganten som premiärsålde "Män som hatar kvinnor" för 99 kr. Molly somnade i bilen så jag köpte en McDonaldskaffe och läste en stund i bilen. När hon började röra på sig åkte vi mot polisen, och där utanför sov hon en stund till. Vi gick in och lämnade våra papper som skulle bifogas till polisanmälan vi gjort tidigare, och sedan åkte vi upp på Liljeberget för en fika med Jarno som var ledig. Emma däremot (hans sambo) var inte ledig, och hon var mycket besviken över att hon missade Molly. Molly tyckte inte att de hade någon bra ordning, så under tiden vi var där passade hon på att omorganisera såväl deras DVD- som CD-samling. Vi var faccinerade över att vissa filmer väckte betydligt större intresse än andra, hon tittade länge på omslagen till Blade och From dusk til dawn... Undrar vad hon tänkte...

Frammåt tretiden begav vi oss hemmåt igen, och Molly somnade i bilen när vi svängde in i Fristad, så jag bar över henne till sin säng där hon sov i nästan en och en halv timme... Det var skönt för då han jag äta i lugn och ro samt blogga lite. När L kom hem satt vi på golvet och lekte med mitt gamla Brio-tåg. Efter att vi konstaterat att Mollys kusin var förkyld, så smet jag ut och klippte gräset i stället. Vi måste verkligen fixa vår gräsklippare, dtta var andra gången jag fick klippa gräsmattan utan framdrivning ungefär halva tiden... När jag kom in så höll L på att natta Molly, så jag surfade lite efter eventuella bröllopspresenter, vår andra årsdag närmar ju sig fort. Efter att jag insett att de somnat båda två så förvällde jag kantarellerna vi plockade igår, och bloggar nu om dagen medans de kallnar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar