tisdag 4 augusti 2009

3 aug

Idag vaknade vi klockan 07.40, med Molly kvar i sin egen säng. Efter nattningen i går såå vaknade hon inte en enda gång under natten. Jag hade varit inne hos henne ett par gånger och tittat till henne, men i stort sett en hel natts sömn. Det var första gången på ett helt år som detta skett :-)

Efter frukost gav jag mig ut till friggeboden medans mamma körde upp Molly till moster och Mirjam. Hela dagen gick i stort sett åt att bygga om friggeboden för mig. L fixade och donade i trädgården (förutom när jag behövde lyfthjälp och liknande), och flyttade bland annat våra trollhasslar till framsidan av huset och rev upp en del växter vi inte trivdes med.

Ombyggnaden av friggeboden förflöt smidigt (dock mycket blött, då det regnade nästan konstant). Vad jag inte berättat är vad vi gör med boden; Vi har haft en altan under tak på den, och nu sedan friggebodar får vara 15 kvm istället för 10 kvm som tidigare, så passar vi på att bygga in altanen. Mycket jobb blir det, speciellt eftersom vi fick en ytterdörr av farmor och farfar och den var för hög, så har jag fått klura en hel del. Förnster sätts också in på framsidan.

Vid 2-tiden åkte jag upp och hämtade Molly, och L gick in och började laga mat. Frammåt 3 vek jag mig för hungern och gick in för att se hur det gick för L med lunchen. Insåg att hon stod och gjorde köttfärs och potatisgratäng, vilket tar sin tid, så jag tog en smörgås och gick ut igen. Vid 5 kom farfar och hjälpte till, och 21 vek vi oss för dagen. Då var panelen påspikad och man behövde inte oroa sig för attfolk skulle kliva rakt in och stjäla gräsklipparn eller nått sånt.

Under eftermiddagen hade L och Molly festat loss riktigt rejält, och Molly ahde låtit sig väl smaka av samma mat som mamma. Hon hade ätit, så L trodde nästan inte att det fanns någon botten i henne. Det är kul att fröken börjat intressera sig för vanlig mat, sista veckan har hon i stort sett ätit vad som helst...

När jag kom in sov de båda sött i vår säng, och köket såg ut som ett veriabelt H-VETE!!! Molly hade fått äta själv nämligen, och L hade tänkt att ta hand om detta när hon nattat Molly, men det vissade sig att hon lyckades natta sig själv också... ;-) hon är för söt!!!
Efter röjning och en kall öl passade jag på att äta lite lunch innan jag stöp i säng vid 22.30. Ungefär samtidigt började L:s mage att krångla och hon tillbringade den närmsta timman att springa upp och ner ur sängen. Skönt, då slapp vi ju båda den sömn vi så väl behövde ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar