tisdag 4 augusti 2009

4 aug

Vi vaknade vid 6 idag av Molly. Efter att ha snurrat runt i sängen insåg jag att både jag och L var helt slut och ömma i alla muskler som finns. I ett ögonblick av svaghet tassade jag upp med Molly (L skulle jobba kväll, så hon kan väl få sova lite grann extra). Efter frukost och en stunds degande framför tv:n kom L upptasande. Hon fick ta lite mat hon också innan vi smet ut på en kort långsam promenix. Herregud vad slitna vi var!!! Efter lunch stack L till jobbet och jag och Molly åkte upp och hämtade farfars kärra. Vi åkte vidare till stan och hämtade foton från Siba, hämtade ut mina cykelkläder från Bussgods och åkte vidare ut till Holgers och handlade det sista vi behövde till friggeboden. Vi fick även tag på ett billigt lås från deras skrotbod. De frågade t o m vad jag ville betala för det ;-)

Resten av eftermiddagen har jag, Molly och farfar tillbringat ute vid friggeboden. Jag och ff har snickarat och Molly har suttit i sin vagn och smaskat vinbär. Hon är så häftig. Man kan ge henne en klase vinbär, och så sitter hon och plockar av dem och äter själv. Hon har också lekt med diverse verktyg (nej, inte morakniv, L var inte hemma och uppfostrade den finska sidan ;-)).

Dagen var nog spännande för efter gröten så slockande hon som en sten, och sover nu så gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar