onsdag 10 februari 2010

Solen skiner och vinden ligger stilla....


Idag sken solen över sälens backar inbjudande och välkomnande, annat mot gårdagens snöfall och snålblåst. Märkligt att det kan skifta så från dag till dag. Jag är ändå nöjd över att 3 av 4 dagarna vi har varit uppe har det varit fint väder! Skidåkningen har varit underbar alla dagar förutom igår då jag besvärades av kramp och huvudvärk/flimmer för ögonen (eller snöblindhet?!). Pappa och Ida passade ju på att åka det mesta av dagen så därför tänkte jag passa på idag. Än så länge har vi provat både blåa, röda och svarta backar. De röda är ju skönast så jag kan slappna av helt, de svarta är roliga också en då får jag vara mer på alerten. De blåa känns numera som transportsträckor, så lite har jag utvecklats under åren som gått. Molly hade under förmiddagens pulkaåkning pekat på barnen med skidor och sagt "där", "jag vill åka skidor-där". Det blir fler vintersemestrar är ju ett som är säkert. Vi fikade en stund på järnet och väntade in hundspannet som vi lovat Molly att prova, men ingen dök upp så vi fick läsa lite anslag och insåg att det var på östra sidan idag.

Så vi packade ihop oss i bilen och åkte över. Molly stensomnade i bilen och sov i en timma så vi fick sätta oss och fika igen, synd om oss semla och nåt gott att dricka var svårt att trycka i sig;) Molly vaknade så småningom så jag pappa och hon tog en provtur med hundspannet. Molly tryckte det var spännande, men mest av allt att få hälsa på hundarna efteråt.

Nu så har vi ätit sen lunch å det är dags för andra åket i backarna, kvällsåkningen får Ida och Pappa stå för...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar