fredag 19 februari 2010

Låg varv

Ja nu är jag inne i en nattperiod och det märks på bloggen det blir inte så många inlägg. Jag har jobbat två nätter och skulle egentligen vakat av idag men jag går in en extra tur då det blivit en sjuklucka inatt. Det blir till att planera om hela dagen... Jag gick upp efter en timmas sömn för att vända på dygnet och gick till Öppnis där pappa och Molly redan var, lagom till sångstund och fika. Det var Semlorna som lockade;) Det var fler som gillande semlan
När jag väl var där så ringde jobbet så det blev att gå hem och laga lunch innan jag sov bort eftermiddagen först med Molly ett par timmar och sen ensam när de hade åkt till Babysimmet. Molly har fått börja öva på dubbeldyk och hoppa från kanten i poolen.

I onsdags var vi på väg till djurparken, men strax innan vi kom fram somnade hon. Det blev en oplanerad tur till Knalleland ist. Jag hittade ett par Jeans och en tröja på MQ. Jag har gått ner 3 tum i jeansstorlek på 6 månader. *Stolt*
När väl Molly vaknade så blev det djurparken, en mysig dag där getterna var det som var intressantast. En av dem som ville äta upp min jacka, och det var två av dem som var tillgivna och sprang fram till en när vi satte oss ner. De förföljde oss nästan, saknar nog allt folk. Vi fick inte komma in i elefanthuset då det pågick giraff-födsel. Spännande.

I torsdag var vi och hälsade på Moster efter att vi varit och handlat. Loke var väldigt intresserad av våra jackor, kan det ha att göra med onsdagens besök hos getterna?! Vi fick smaka på Mirjams hemgjorda glass, gott.

I morse när jag åkte hem så kom jag åt en snövall och sladdade och hamnade på sniskan, det var många framme och ville hjälpa men bilen satt hopplöst fast så det blev till att väcka pappa och be om hjälp. Medan jag väntade på honom kom en vänlig själ med en bil med 4 hjulsdrift och rep och drog loss mig! Evigt tacksam. Som tur va så memorerade jag reg.numret på hans bil så jag kan tacka honom med lite blommor. Sen finns det ju stollar som ska fram till varje pris, det var en annan bil som skulle förbi oss när vi höll på att dra loss mig som nästan tvingades köra in i snövallen på andra sidan, att man ska ha så bråttom!! Kunde lika gärna kört in i mig!
Ikväll ska jag ta Volvon och köra igenom stan då det kommer mängder med snö, det syns inte att jag skottat undan snön innan lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar