lördag 20 februari 2010

Snö snö snö

Det har inte gått att undgå all den snö som yrde ner i natt. Jag jobbade ett extra pass och hade min oro för om jag skulle få stanna kvar på jobbet för att folk inte kunde komma till jobbet eller att jag inte kunde ta mig hem. Jag kunde ta mig till Fristad utan några större problem, men våra villagator var inte skottade så jag plogade mig fram med bilen och kom nästan fram. 10 meter innan garageuppfarten sa det stopp. Så det var bara fram med skyffeln efter 10 hektiska timmar på jobbet så var det bara att skotta. En timma senare hade garageuppfarten skottats fram och plogat runt bilen två gånger innan den stod på sin plats. Äntligen kunde jag gå in och äta frukost. Jag kom sent i säng men somnade snabbt och sov djupt fram till brorsan ringde, jag lagom förvirrad men glad över telefonsamtalet som inte blev så långt när han insåg att han väckt mig
:) Jag somnade om snabbt och vaknade pigg efter 5 timmars sömn. När jag vaknade var det bara att gå ut och hjälpa gubben att fortsätta skotta. Han var på garagetaket medan jag tog vid där det behövdes, Molly var hos farmor. När vi var klara så blev den en eftermiddag hos farmor där även jag fick lunch, gott och slippa laga själv. Nu har jag suttit i min ensamhet ikväll och tittat på Melodifestival medan Molly ligger och sover och gubben är på jobbet. Det är knappt vi träffats denna vecka men det är väl som man säger att ; Vi sliter inte på förhållandet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar