söndag 21 mars 2010

En efterlängtad kram

Idag vaknade jag utvilad vid halv ett så jag passade på att rensa bland mina kläder. Det blev 4 sopsäckar med utslitna trasor och en hög med kläder fina nog att säljas. När det var klart blev det lite lunch och sen glass:) Ben och Jerry glass är helt underbar. Sen började jag putsa lite skåp i köket, vårstäda lite så längtan efter mina godingar inte skulle bli allt för stor.

Molly kom fram till mig med sträckta armar och gav mig en bamsekram. Hon förklarade en massa och svarade på mina frågor.. Jag förstod (fick redan på av farmor) att hon fått gunga en hel del under helgen och att det var jätteroligt. Hela kvällen var det bara jag som gällde, inget pappa ville hjälpa henne med dög. Fröken har nog längtat efter mamma:)

Sen har jag under mina extra natturer börjat fundera på framtiden och vad jag vill och när det är dags att ta i tu med mina drömmar. Just nu verkar det ges goda möjligheter bara man vill, söker och får ta del av möjligheterna. Ja ja vi får se om det går att uppfylla ens önskningar, det är bara att hugga i och jobba för det!

2 kommentarer: