lördag 20 mars 2010

Extra turer...

Torsdagen började med att jag försov mig!! Svärfar ringde och undrade om jag inte skulle med... Jag hoppade i mina kläder och slängde ihop lite mat medan jag borstade mina tänder. Jag sprang fram och tillbaka utan att väcka pappa och Molly. Väl på jobbet hade pulsen normaliserats och resten av dagen lunkade fram i lagom takt. Pappa och Molly hämtade mig så vi kunde ta en sväng på stan innan det var dags för gröt och pyjamas för Mollys del. Molly hade en hel del spring i benen och det blev till att jaga sig igenom butikerna. Vi hittade inget av det vi behöver denna gång.

Fredagen gick jag upp med fröken strax efter 6 och då hade jag ändå motat henne en halvtimma. Efter frukost blev det bus och barnprogram. Så fort jag försökte sätta igång laptopen så stängde hon av den. Ett TYDLIGT meddelande till mamma!! Så jag gav efter och bara myste med henne. När klockan var strax efter halv nio så väckte vi pappa så jag kunde slumra en stund innan vi gjorde oss i ordning och tog oss till Öppnis. Men vi tog en familjedusch innan dess, mysigt!! Innan vi kom iväg så ringde min chef och frågade om jag inte ville jobba extra nätter i helgen, vilket jag tackade ja till... så det blev lite omstruktureringar i planeringen. Jag stannar hemma och jobbar medan pappa och Molly följde med farmor och farfar till Varberg.

På Öppnis är det påskpyssel som gäller just nu så både mamma och Molly håller i penslarna. Men än så länge är inte kreationerna klara så ni får vara nyfikna lite till innan ni får se på våra mästerverk.

Då jag var ensam fredagkvällen innan jobbet så passade jag på att njuta av Ben och Jerryglass; Chunky Monkey...mmmmmmmmmmmmm..... Gott!!!

Idag har jag haft fullt ös sen jag vaknade vid tre, vid halv fyra så hade jag en Me and I träff i Dalsjöfors som tog två timmar. Hemma igen så passade jag på att bleka håret och laga mat. Så nu är min fritid snart slut och det är dags att åka till jobbet. Timmarna tar snabbt slut... men imorgon är en ledig dag innan den nya arbetsveckan. Så jag längtar efter att få mysa med mina små älsklingar!! Ja jag får kalla pappa liten också för det finns inte så mkt kvar av honom;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar