tisdag 25 maj 2010

Stora bravader

Maj närmar sitt slut och tiden fortsätter att rasa i full fart framåt. Redan gått över två veckor igen, helt galet!! Vi har iaf hunnit med lite minisemester i Vbg mellan allt jobbande. Jag har också hunnit med kurser i sårvård/sårhandledning, väldigt nyttig och bra repetion.

Vi har träffat Ida Mollys beskyddare och sett hennes lägenhet som var väldigt fint renoverat!

Franken och Madde har vart på ett besök och Molly var inte det minsta blyg! Så är det när man mutar henne med kanelbullar;)

Jag har gått med en Sinuit i en vecka som lyckades bli bakteriell helgen innan Varvet!! På måndagen blev jag mer illamående och fick ont ist för ömhet i vänster kind så det var bara till att boka in ett läkarbesök på måndag å få lite penicillin och hoppas att man tillfrisknade tillräckligt för att kunna springa... å jag hann bli nästan bra!

Jag har genomfört mitt livs andra prestation, jag tog mig igenom Göteborgsvarvet!! Grymt jobbigt då det var 25-27 grader varmt och jag fortfarande inte var riktigt bra från min Sinuit. Jag skippade Kåvepeninet på lördagen då det hade varit lite tufft att bli nödig när man hade så långt att springa. 2:42 blev min sluttid och jag är så nöjd!! Utmed banan låg många och det var en hel del som blev rejält uttorkade, 68 som krävde sjukhusvård! Jag tog mig runt!!

Stort tack till Morfar som passade upp oss under lördagen då jag sprang Varvet, fick god lunch med kalops och potatis som var precis vad min mage behövde!! Molly och A tackar för trevligt sällskap under den långa tid som jag hasade mig igenom 21 km... fatta 21 km!!
Väldigt trevligt var det att få middagen serverad sent när vi kom hem av våra grannar M och M med L. Skönt med maten serverad och trevligt sällskap!

Molly då?! Jodå, hon håller oss fullt sysselsatta och det kommer mer ord, vilja och matlust. det känns som hon håller på att tänjas just nu så lite gnällig till och från men vi skyller på växtvärk... däremellan är hon vår underbart charmerade prinsessa:) En prinsessa som snart är två år!!


1 kommentar:

  1. åh det bar ju en superbra tid! härligt =D jag tar igen det nästa år =P tur att jag stannade hemma, sov nästan hela helgen.

    SvaraRadera