måndag 10 maj 2010

Vad var det jag sa!

Jag fascineras av Molly. Min lilla tjej för hon är inte stor.. väger väl runt 9.3 kg och är väl drygt 80 cm lång. Men denna lilla varelse, min lilla tös har desto mer som surrar under det blonda håret. Så mkt funderingar och tankar, så mkt vett! Och hon är inte ens TVÅ!! Fattar inte att hon kan va så förståndig och redig. Jag fortsätter och förundras för varje dag som går...

Jag har jobbat tre nätter och gick av i morse. Gillar inte att jobba tre nätter i rad, tycker att jag går i dvala min vakna tid hemma av det. Vi har ju iofs hunnit med att vara sociala trots mitt nattarbete. Träffat Mollys bästis L med föräldrar i lördags, varit på kalas för T och E i Dalsjöfors i söndags och idag har vi haft besök av S och W med mamma från Dalsjöfors. Molly stortrivs med att få umgås med andra barn och andra vuxna! Det tar fortfarande runt tio minuter innan hon inte är "blyg" men sen är det buzz på vem som helst för att behaga hennes behov;) Det fick T och E:s farmor erfara i lördags;) Ja även S och W mamma fick känna av idag som helt sonika fick följa med på toaletten när Molly ville kissa på pottan.( Molly har börjat vilja kissa på pottan allt mer även på dagarna, jippiiii säger mamma)

Molly "tecknar" mkt för att få vår förståelse, särskilt när vi är tröga och inte förstår. Det är en stor frustration för MIG att inte fatta vad hon vill.. men hon verkar ta det med ro de flesta gånger. Molly har börjat visa att hon minns och funderar på saker, hon åkte på mage ner för rutchkanan och slog i munnen innan helgen. Hon fick ont så klart och vi hade varnat henne för att just åka på magen då man kan slå sig. Detta har varit ett återkommade samtalsämne i helgen. Hon pekar på sig själv magen, munnen och sen rumpan och under tiden hon tecknar så säger hon "ajaj" när hon pekar på magen å munnen och sen säger hon "där" när hon pekar på rumpan. och hon tar upp det lite när som helst. Det var nog traumatiskt för henne, vi får bara hoppas att det inte ger henne MEN för livet;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar